وزیر علوم: به رفاهیات دانشجویی توجه شود 

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه به رفاهیات دانشجویی توجه شود، افزود: گرچه دانشگاه‌ها در تنگنا هستند اما توجه داشته باشیم تا دانشجویان نگران وضع سکونت و تغذیه نباشند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، حسین سیمایی صراف روز شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور در مرکز همایش های دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: نگاه من به مسوولیت و مدیریت به دید امانت است و با محاسبه عقلی نباید قبول کرد اما اینکه همه از بار مسوولیت شانه خالی کنند، اخلاقی نیست.

وی تاکید کرد: معتقدم امانتداری سخت است اما این امانت شیرین خواهد بود اگر با نیت خوب باشد البته باید اخلاص هم در آن باشد.

وزیر علوم گفت: الگوی پزشکیان در انتخاب وزرا به بخش های پایین تر هم تعمیم یافته است و برخی اعلام می کنند در برخی دانشگاه ها برای مدیریت مصاحبه و نظرسنجی شده اما اعلام می کنم که این موارد به وزارت علوم ربطی ندارد و ما به کسی ماموریت ندادیم.

سیمایی صراف اظهار داشت: گفته ام صرف انتصاب در گذشته دلیل تغییر نیست قانون هم تغییر نکرده، اما دولت تغییر کرده و نگاه دولت وفاق ملی است و این وفاق با عقلانیت جناح های سیاسی همراه بوده است.

وی بیان کرد: یکی از معیاریاهای ما برای مدیریت این است که مدیر قدرت توافق سازی را داشته باشد و اهل تعامل با دانشجو و اساتید باشد و تاکید می کنم همه با قوت و قدرت به کار خود ادامه دهند حتی شروع سال تحصیلی و نحوه مدیریت نشان دهنده توانایی مدیران نسبت به انطباق با شعار جدید است.

سیمایی صراف گفت: من و دوستان به شعار وفاق باور داریم و برنامه ریزی ها در جهت وفاق است و خواهش می کنم همه مدیران همکاری کنند و نشان دهند با وفاق همسو هستند.

وزیر علوم افزود: در دولت قبل هم بین ارکان حاکمیت وفاق بود و آن وفاق بین علایق مشابه بود اما در دولت جدید وفاق بین سلایق مختلف است.

سیمایی صراف با بیان اینکه اصل تغییر ضروری است، گفت: شکایت به ما می رسد اما ما صرف خبر تصمیم نمی گیریم و روش ما این است هیات تحقیق فرستاده می شود تا همه جوانب بررسی شود. عجله نداریم مگر ضرورتی پیش آید و درخواستی باشد.

وی ادامه داد: روسای دانشگاه ها به رفاهیات دانشجویی توجه کنند، اگرچه دانشگاه ها در تنگنا هستند اما توجه داشته باشیم تا دانشجویان نگران وضع سکونت و تغذیه نباشد و همبستگی دانشجو با دانشگاه مهم است.

وزیر علوم گفت: رهبر انقلاب در اتفاقات سال گذشته دانشگاه فرمودند که آنها جوان هستند و هیجان دارند با آنها مدارا کنید و این رأفت باعث شد تا شرایط آرام شود.

سیمایی صراف خطاب به روسای دانشگاه ها تصریح کرد: نگذاریم مسأله ها بزرگ شوند و تا جایی که امکان دارد خود مشکلات را رفع کنید اگر نشد به ما ارجاع دهید تا در کارگروه بررسی و به شکایات رسیدگی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha