۱۸ نفر از ۳۷ حادثه‌دیده واژگونی اتوبوس در آرادان بستری شدند

سمنان - ایرنا - رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: واژگونی اتوبوس در شهرستان آرادان ۳۷ حادثه‌دیده داشت که ۱۸ نفر بستری شدند.

پژمان قرائیان عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: واژگونی اتوبوس در محور سمنان به گرمسار، در محدوده شهرستان آرادان و در هفت کیلومتر پس از ده‌نمک رخ داد.

وی با اشاره به زمان حادثه حوالی ساعت ۱۸ امروز، ادامه داد: کل حادثه‌دیدگان واژگونی این اتوبوس ۳۷ نفر بودند که ۱۸ نفر به بیمارستان منتقل و بستری شدند.

وی با اشاره رسیدگی درمانی به بقیه حادثه‌دیدگان به صورت سرپایی، خاطرنشان کرد که چهار دستگاه آمبولانس اورژانس و ۲ دستگاه آمبولانس هلال احمر به مصدومان این حادثه امدادرسانی کردند.

۱۸ نفر از ۳۷ حادثه‌دیده واژگونی اتوبوس در آرادان بستری شدند

رییس پلیس راه استان سمنان هم به ایرنا گفت: اتوبوس حامل مسافران ایرانی از مشهد به قم در حرکت بود.

سرهنگ موسی بزرگی افزود: به دلیل لغزندگی جاده تصادفات خسارتی متعددی در جاده سمنان - گرمسار رخ داده است که فوتی نداشت و عوامل در حال ساماندهی صحنه حوادث و کسب آمار دقیق هستند.

هواشناسی سمنان با صدور هشدار نارنجی، اعلام کرد که فعالیت سامانه بارشی همراه با رگبار، رعدوبرق، احتمال تگرگ، رواناب و سیلاب نقطه‌ای، باد شدید و تندبادهای لحظه‌ای از جمله مخاطرات طی این هشدار از بعدازظهر امروز شنبه تا پایان فردا یکشنبه است.

در قالب این هشدار نارنجی با تقویت سامانه بارشی، ناپایداری جوی و بارش‌ها و در بیشتر نقاط استان سمنان به ویژه در ارتفاعات شمالی، شمال غربی و نیمه غربی ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بیش از ۶۰۰ کیلومتر از مسیر بیش از ۹۰۰ کیلومتری محور تهران - مشهد از استان سمنان عبور می‌کند که به دلیل تردد سالانه بیش از ۱۵ میلیون نفر از جاده‌های این استان یکی از محورهای پرترافیک کشور به شمار می‌رود که کم‌توجهی در رعایت نکات ایمنی حین رانندگی و در مسیر عبور از سمنان برای رسیدن به مشهد یا تهران حوادث تلخی رخ می‌دهد.

شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر، سرخه، دامغان، آرادان و گرمسار زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم‌ پزشکی سمنان و شهرستان‌های شاهرود و میامی نیز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود است.

استان پهناور سمنان با توجه به تنوع اقلیمی، موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در مسیر زائران امام رضا(ع) سالانه پذیرای ۲۰ میلیون مسافر و گردشگر است.

سمنان که به «دارالمرحمه» معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha