۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۹:۴۹
کد خبر: 85596408
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

ظرفیت سردخانه های آستارا بیش از ۲۵ هزار تُن است

۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۹:۴۹
کد خبر: 85596408
ظرفیت سردخانه های آستارا بیش از ۲۵ هزار تُن است

آستارا - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی آستارا از فعالیت ۱۲ واحد سردخانه بزرگ نگهداری انواع محصولات کشاورزی با ظرفیت ۲۵ هزار و ۹۰۰ تن در این شهرستان مرزی استان گیلان خبر داد.

نورالدین میرزایی‌ روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه آستارا از دروازه های مهم صادرات محصولات کشاورزی جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: بخش مهمی از صادرات کشاورزی ایران از مرزهای آستارا عبور می‌کند.

وی با اشاره به اینکه موقعیت مرزی و امکان صادرات کالا به خارج از کشور موجب شکل گیری واحدهای فعال سردخانه، سورتینگ یا بسته بندی محصولات کشاورزی با اشتغال زایی قابل توجه در آستارا شده است، افزود: توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در آستارا به لحاظ قابلیت مرزی آن ضروری است و با تعدد مراکز و افزایش رقابت، کیفیت بسته بندی و محصولات صادراتی نیز افزایش خواهد یافت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آستارا با اشاره به فعالیت ۱۲ واحد سردخانه نگهداری انواع محصولات کشاورزی در شهرستان مرزی آستارا با ظرفیت ۲۵ هزار و ۹۰۰ تن، گفت: این واحدها فرصتی برای اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم خانواده های شهری و روستایی در آستارا فراهم کرده است.

میرزایی اضافه کرد: شهرستان مرزی آستارا در شمال غربی استان گیلان با داشتن گذرگاه های مختلف زمینی، دریایی و ریلی با خارج از کشور از موقعیت ممتازی برای تجارت خارجی برخوردار بوده و مرزهای آن برای صادرات ملی از جمله محصول کیوی فعال است و قرار گرفتن در کریدور شمال - جنوب و همسایگی با کشور جمهوری آذربایجان، آستارا را به نقطه ای پررونق برای بازرگانی خارجی ایران از جمله میوه صادراتی کیوی تبدیل کرده است.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است.

این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha