۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۲۲:۱۸
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85596496
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آتش سوزی آبیدر سنندج مهار شد

۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۲۲:۱۸
کد خبر: 85596496
آتش سوزی آبیدر سنندج مهار شد

سنندج- ایرنا- مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: آتش سوزی آبیدر سنندج که ساعتی پیش اتفاق افتاد بعد از دقایقی و با تلاش نیروهای آتش نشانی و تیم‌های واکنش سریع مهار شد.

آزاد طهماسبی شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حدود یک ساعت پیش وقوع آتش سوزی در بخشی از آبیدر سنندج(گویزه کویر) به سازمان اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله ۲ تیم عملیات آتش نشانی و سه موتور سوار(تیم واکنش سریع سازمان)به محل حادثه اعزام شدند و پس از حدود ۲۰دقیقه آتش‌سوزی به صورت کامل مهار شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج با بیان اینکه مشاهدات نشان می دهد به احتمال زیاد حدود یک هکتار از آبیدر سوخته باشد، گفت: مشاهدات شاهدان عینی نشان می دهد آتش سوزی عمدی بوده ک توسط یک موتورسوار اتفاق افتاده است.

آبیدر یا «ئاویه‌ر» نام کوهی است مشرف به شهر سنندج که حدود ۲ هزار و ۳۵۰ متر ارتفاع دارد و یکی از تفرجگاه های اصلی مردم شهر سنندج به شمار می‌رود.

برخی از مکان های گردشگری مشهور آن عبارت اند از کانی شفا، ماماتکه، گویزه کویر، خضر زنده (خیرزنه)، تاقه دار، امیریه، هفت آسیاب، بان شلانه، کچک(سنگ) قرآن، کانی کچک و قله آبیدر که پناهگاهی هم برای کوهنوردان در آنجا ساخته شده است.

کردستان دارای یک میلیون و ۴۰۰ میلیون هکتار مراتع است و ۶۷ هزار بهره بردار از مراتع استان استفاده می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha