امام جمعه ایلام: قرآن و مسجد سنگرهای مستحکم در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان هستند

ایلام -ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه قرآن و مسجد سنگرهای مستحکم در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان هستند، گفت: سبک زندگی اسلامی و قرآنی باید در جامعه گسترش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام " اله نور کریمی‌تبار" روز یکشنبه در همایش تجلیل از فعالان و نشست شورای توسعه فعالان قرآن کریم استان ایلام اظهار کرد: انس و ارتباط با قرآن کریم منزلت و کرامت برای انسان ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه در روایتی از پیامبر اکرم(ص) آمده که بهترین شما کسی است که قرآن را فرا بگیرید و به دیگران نیز بیاموزد، تصریح کرد: تربیت قرآن آموزان صدقه جاریه‌ برای کسانی خواهد بود که در راه تعلیم و ترویج فرهنگ قرآن گام بر می‌دارند.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه قرآن کتاب هدایت گر است و انسان از تاریکی به سوی نور و صراط مستقیم هدایت می کند، ابراز کرد: تمسک به قران کریم نجات بخش انسان خواهد بود و این نعمت بزرگی است که باید قدر دان آن بود، اگر انسان با قرآن کریم همنشین شود و کاستی‌های او در عرصه‌های مختلف زندگی کاهش خواهد یافت چرا که قرآن کریم هدایتگر و منبع نامتناهی از علم و دانش است.

حجت الاسلام کریمی‌تبار با بیان اینکه توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی‌در شرایط امروز جامعه یک نیاز ضروری است، ابراز کرد: امروز لازم است که هم خود و هم فرزندان توجه بیشتری به سمت فراگیری قرآن و معارف این کتاب آسمانی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بر اساس روایتی از حضرت امام علی(ع) نام نیکو، تربیت دینی و اسلامی و فرا گرفتن قرآن کریم از حقوق فرزندان بر والدین است، یادآور شد: امروزه اسامی روی فرزندان گذاشته می‌شود که با فرهنگ اسلامی و ایرانی ما همخوانی ندارد، نام‌هایی که تقلید از فرهنگی غربی است در حالی که اسم روی روح و روان فرزند در تمام دوران زندگی می‌تواند آثار مثبت و منفی در یک جامعه اسلامی داشته باشد.

امام جمعه ایلام: قرآن و مسجد سنگرهای مستحکم در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان هستند

امام جمعه ایلام یادآور شد: حق دومی که فرزند بر والدین دارد این است که او را بر مبنای تربیت اسلامی، فرهنگ و ارزش‌های دینی تربیت کنند، متأسفانه امروز توجه والدین بیش‌از آنکه به تربیت اسلامی باشد به فراگیری دانش فرزندان و مدارک تحصیلی آنان است، امروز ضرورت دارد که توجه به تربیت دینی و تحصیل و فراهم کردن زمینه آن، توامان با هم باشد.

حجت الاسلام کریمی‌تبار تصریح کرد: حق سوم فرزند بر والدین آموزش قرآن کریم است، اگر تربیت اسلامی و آموزش قرآن به فرزندان و دانش‌آموزان در جامعه به نحو درست اجرایی شود خروجی کار این خواهد شد که سبک زندگی اسلامی و قرآنی و اهل‌بیت(ع) گسترش پیدا می‌کند و ارتباط با قرآن فراگیر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هر چه در تربیت فرزند و آموزش قرآن کریم به آنان کوتاهی شود، فاصله از آموزه‌های دینی و قرآنی در جامعه بیشتر خواهد شد، افزود: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی در قالب تهاجم فرهنگی به دنبال دین‌زدایی و عفت زدایی در جامعه هستند این در حالی است که مسجد و قرآن کریم سنگرهایی مستحکم برای مقابله با این تهاجم هستند.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه مسجد سنگر است، یادآور شد: سنگر محافظ نیروی رزمنده در برابر تهاجم دشمن است، اگر ۲ سنگر قرآن و مسجد را رها کردیم، به طور قطع آسیب‌پذیری در جامعه افزایش خواهد یافت، پس بنایراین باید رویکرد جدیدی به قرآن داشته باشیم و در واقع بازگشت به قرآن و عمل به قرآن نیاز ضروری جامعه است.

حجت الاسلام کریمی تبار با قدردانی از ادارات، نهادها، مدیران، خیرین، اساتید و معلمانی که برای آموزش قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی تلاش می‌کنند، افزود: جلسات قرآنی بایستی در مساجد افزایش پیدا کند و منحصر به ماه مبارک رمضان نباشد، برنامه‌های تفسیر، قرائت، حفظ، روخوانی، روان‌خوانی، مفاهیم، ترجمه و تفسیر هم در مساجد و منازل دنبال شود.

وی با تاکید بر گسترش محافل قرآنی در سطح جامعه، خانواده‌ها، گردهمایی‌ها، روستاها و مجموعه‌های مسکونی به صورت هفتگی، ابراز کرد: بر اساس گزارش‌هایی که ارائه شده حدود بیش‌از ۴۰۰ محفل و جلسه خانگی قرآن کریم در استان در حال برگزاری است که انتظار می‌رود این تعداد به یک هزار جلسه افزایش یابد که البته نیاز است این جلسات مورد حمایت نهادها و خیرین قرار گیرند.

امام جمعه ایلام: قرآن و مسجد سنگرهای مستحکم در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان هستند

امام جمعه ایلام با تاکید بر توجه شرکت‌های فعال در استان در بخش های مختلف در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی به گسترش فعالیت‌های قرآنی، خاطرنشان کرد: لازم است که درصدی از اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی اختصاص یابد.

به گزارش ایرنا، در این نشست از تعدادی از فعالان و مربیان حوزه قرآن کریم در استان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام قدردانی شد.

این همایش با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، مسئولان استانی و فعالان حوزه قرآن و عترت استان برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha