امام جمعه موقت ایلام: دفاع مقدس الگوی عملی ایستادگی در مقابل استکبار جهانی است

ایلام - ایرنا - امام جمعه موقت ایلام با بیان اینکه دفاع مقدس الگوی عملی برای ایستادگی در مقابل استکبار جهانی است، گفت: ولایتمداری، دشمن شناسی، تفکر جهادی و تکلیف مداری از جمله دستاوردها و پیام های دفاع مقدس است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام "وعد مرادبیگی" در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهر ایلام با گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: دفاع مقدس گنجینه ای از افتخارات، اقتدار و عظمت ملت ایران اسلامی است که بدون اتکا به شرق و غرب، پیروزمندانه در برابر دشمنان بعثی ایستادند و شاگردانی مانند حاج قاسم، باکری و همت تحویل جامعه داد.

وی با تاکید بر اینکه امروز دفاع مقدس الگویی عملی و موفق برای دنیای اسلام و جبهه مقاومت تبدیل شده است، ابراز کرد: دفاع مقدس، سرمایه بزرگی است گرچه دشمن به دنبال کمرنگ کردن فرهنگ جهاد و ایثار است اما حفظ و حراست از این فرهنگ ارزشمند لازم است.

امام جمعه موقت ایلام با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در رأس حفظ فرهنگ مقدس قرار دارند و همواره بر برگزاری یادواره ها و زنده ماندن نام و یاد شهدا در جامعه تاکید کرده اند، گفت: شهدای مدافع حرم به برکت همین یادواره های شهدا در برابر دشمنان ایستادند و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند برگزاری یادواره شهدا کمتر از شهادت نیست.

حجت الاسلام مرادبیگی با بیان اینکه امروز این فرهنگ در قلب جهان اسلام وجود دارد و از این فرهنگ مقدس الگوگیری می شود و این افتخار ماست، افزود: استان ایلام شهدای بزرگ و شاخصی در دفاع مقدس تقدیم آرمان های نظام اسلامی کرده، مردم این استان نقش مهمی در دفاع مقدس داشتند که باید برجسته و به نسل جوان امروز معرفی شوند.

وی با بیان اینکه شهدای ما اقشار مختلفی بودند که برای ایران اسلامی، عظمت و اقتدار ایجاد کردند، گفت: نقش علمای استان و شهدای روحانی از جمله آیت الله حیدری ایلامی به عنوان یک مجتهد بزرگ در دفاع از کیان اسلامی برجسته بوده که باید بیان شود.

خطیب موقت نماز جمعه ایلام با تاکید بر اینکه قدرت و اقتدار ایران اسلامی در فرهنگ ایثار و شهادت است، خاطرنشان کرد: امروز هرچه داریم به برکت دفاع مقدس، ارزش های آن و خون شهدا و مجاهدت رزمندگان اسلام و جانبازان است.

امام جمعه موقت ایلام: دفاع مقدس الگوی عملی ایستادگی در مقابل استکبار جهانی است

حجت الاسلام مرادبیگی در ادامه با اشاره به گرامیداشت هفته وقف، افزود: وقف یک صدقه جاریه است و هر کس می خواهد در دنیا نامه عملش بسته نشود از خود موقوفه به جای بگذارد، باید در استان ایلام به افزایش تعداد موقوفه ها برای بهره مندی عموم مردم و کاهش مشکلات و کمک به نیازمندان جامعه توجه شود و خیرین و اقشار مختلف مردم باید گسترش فرهنگ وقف را در جامعه پیگیری کنند.

وی با اشاره به ولادت با سعادت حضرت پیامبر اکرم(ص) و حضرت امام صادق(ع) اظهار کرد: بعد از ۱۴۰۰ سال، امت اسلامی به برکت انقلاب اسلامی در مقابل نظام سلطه ایستاد، اسلام منادی وحدت و اتحاد بین امت اسلامی است، هرچه این وحدت بیشتر باشد توطئه های دشمن خنثی و موجب استیصال دشمنان می شود و امت اسلامی مقتدر خواهد بود.

امام جمعه موقت ایلام با تاکید بر برگزاری باشکوه جشن های میلاد مسعود حضرت پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت، ابراز کرد: حیات امت اسلامی نیاز به وحدت دارد و امامین انقلاب اسلامی همواره بر وحدت اسلامی تاکید کرده اند چرا که با تفرقه کشورهای اسلامی، نقشه های دشمن برای تفرقه افکنی میان امت های اسلامی به سرانجام می رسد و موجب انفعال کشورهای اسلامی در برابر جبهه استکبار می شود.

حجت الاسلام مرادبیگی تصریح کرد: جریان وحدت تحت رهبری ولی امر مسلمین در موضوع غزه خود را نشان داد و این وحدت موجب شکست دشمنان اسلامی خواهد بود، امروز مقاومت با وحدت در برابر رژیم صهیونیستی و حامیان آنان ایستاده و حراست از این وحدت، وظیفه آحاد امت اسلامی است.

وی افزود: امروز افتخار ما این است که انقلاب اسلامی با رهبری امام راحل و امروز با هدایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی، داعیه دار وحدت جهان اسلام است و هیمنه آمریکای جنایتکار با این وحدت، شکسته شده است.

حجت الاسلام مرادبیگی با اشاره به اینکه از موضوع گلایه داریم که چرا کسانی که در گذشته با دشمن همصدا بودند امروز در دولت در مناصب حساس به کار گرفته می شوند، افزود: انتظار می رود افرادی ولایتمدار، تکلیف مدار، جهادی، بسیجی، کارآمد، عاقل، مدیر، مدبر و دشمن شناس از هر باند و هر گروهی که باشند، در صحنه به کار گرفته شوند.

امام جمعه موقت ایلام: دفاع مقدس الگوی عملی ایستادگی در مقابل استکبار جهانی است

وی با تاکید بر نظارت بر بازار برای جلوگیری از افزایش قیمت ها و گرانی، ابراز کرد: نظارت بر بازار می تواند از بخش مهمی از گرانی ها جلوگیری کند، با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس و گرانی های موجود، باید نظارت ها بر بازار بیشتر باشد.

امام جمعه موقت شهر ایلام با اشاره به عدم پرداخت حقوق کارکنان شرکتی و کارگران شهرداری، افزود: اینکه کارگران چندماه حقوق نگیرند پذیرفتنی نیست، کسی که پیمانکار است باید قدرت پرداخت چند ماه حقوق کارگران و کارکنان را داشته باشد که متأسفانه این چنین نیست،کارکنان دانشگاه علوم پزشکی هم مطالباتی دارند که با توجه به آغاز سال تحصیلی، پرداخت این مطالبات مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام مرادبیگی در ادامه با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش، پرورش مقدم بر آموزش است، گفت: توجه به مسأله پرورش در آموزش و پرورش بسیار مهم بوده و این 2 مقوله باید در کنار هم باشند، نباید فرصتی را ایجاد کرد که دشمن در فضای مجازی، رفتار و اخلاق جوانان ما را پرورش داده و تحت شعاع خود قرار دهند و در مدرسه باید با پرورش اسلامی با این رویکرد دشمنان، مقابله شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha