۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۲۵
کد خبر: 85596973
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار یزد، توجه ویژه به آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان را خواستار شد

یزد- ایرنا- استاندار یزد بر لزوم بررسی ویژه آسیب‌های اجتماعی در شهرستان‌ها تاکید کرد و از دست اندرکاران این حوزه خواست بر روی مسئله آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان تمرکز کنند.

به گزارش یکشنبه روابط عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی در نشست شورای اجتماعی استان با اشاره به لزوم بررسی ویژه و متفاوت آسیب‌های اجتماعی در شهرستان‌های استان اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی و عوامل اصلی ایجاد آن ‌ها در شهرستان ها به ترتیب اولویت و فراوانی مشخص و راهکارهای اساسی و اقدامات کوتاه مدت برای رفع آن ها برنامه ریزی شود.

وی با بیان اینکه سهم دستگاه‌ها و مردم در اجرای برنامه‌های پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی باید مشخص شود، گفت: صرفاً نمی‌توان با اعتبارات دولتی مباحث آسیب‌های اجتماعی را واکاوی کرد و مردم نیز باید در این موضوع مشارکت کنند.

وی با تاکید بر ضرورت تشکیل کمیته بررسی گزارش‌های آسییب‌های اجتماعی در شهرستان‌ها تصریح کرد: هر شهرستان به منظور شناسایی مصوبه‌های مورد نیاز در حوزه آسیب‌های اجتماعی، برش شهرستانی برنامه‌های این حوزه را ارائه کنند.

استاندار یزد از اجرای دقیق فاز اول طرح «نماد» در استان از ابتدای سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: پس از اجرای یک ماهه این طرح، نتایج ارزیابی خواهد شد اما دفتر اجتماعی استانداری به صورت هفتگی مسائل و نواقص این طرح را مورد بررسی قرار دهد.

وی در ادامه بر لزوم مدیریت بحران آسیب‌های اجتماعی علی رغم کمبود منابع مالی و نیروی انسانی تاکید کرد و افزود: علاوه بر پیگیری مسئله اعتبارات و نیروی انسانی مورد نیاز، اجرای کامل دستورالعمل‌های فاز اول این طرح در مهر ماه در دستور کار قرار گیرد.

رئیس شورای اجتماعی استان یزد تمرکز حداکثری دستگاه‌ها به مسئله آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان را مهم و ضروری دانست و عنوان کرد: در صورت عملکرد نا مطلوب دستگاه‌ها به عنوان ترک فعل برای مدیران پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

فاطمی با تاکید بر ضرورت پیگیری ملی دستگاه‌ها برای تخصیص اعتبارات لازم جهت اجرای برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: فرمانداران نیز به صورت هفتگی شورای اجتماعی شهرستان‌ها را برگزار و اجرای طرح نماد را در برش شهرستانی دنبال کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha