۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۵۹
کد خبر: 85596988
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار کرمان: سرشماری کشاورزی اثرگذاری زیادی در وضعیت مردم دارد

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد از اشتغال استان مربوط به بخش کشاورزی است گفت: این سرشماری سراسری اثرگذاری زیادی در وضعیت مردم دارد و اهمیت دارد که اعداد ابن بخش دقیق باشند.

به گزارش ایرنا، محمد مهدی فداکار روز یکشنبه در نشست ستاد هماهنگی سرشماری کشاورزی استان کرمان اظهار داشت: آمار و اطلاعات بدیهیات یک برنامه توسعه است و باید متناسب با برنامه آمار داشته باشیم، در غیر اینصورت به جایی نمی رسیم.

وی تصریح کرد: داده های تخصصی در یک حوزه خاص بدون شک ضرورت یک برنامه عملیاتی محسوب می شوند و چون در ابتدای برنامه هفتم توسعه هستیم داده هایی که از بخش کشاورزی بیرون می آید بسیار مهم است.

استاندار کرمان با تاکید بر اهمیت سرشماری عمومی کشاورزی افزود: بخش کشاورزی گردش مالی خوبی در استان ایجاد می کند به طور مثال خرما در شرق استان صنایع سردخانه و بسته بندی را فعال می کند، یا اگر محصول پسته بر اثر سرما زدگی از بین برود بسیاری از شغل ها تعطیل می شود.

وی تاکید کرد: آمارهای بخش کشاورزی در بحث انواع کشت، آفات کشاورزی برای پیشبرد کار کمک می کند و همچنین آمار در صنایع جانبی و فرآوری کشاورزی نیز بسیار اثر گذار هستند.

فداکار با بیان اینکه برای انجام سرشماری عمومی کشاورزی در استان کرمان هماهنگی دستگاه های اداری از طریق استانداری نیز باید انجام شود ادامه داد: هزینه های پشتیبانی و ساز و کار این سرشماری نیز باید تعیین تکلیف شود.

وی خاطرنشان کرد: آموزش برای افراد سرشماری کننده باید حتما انجام شود و این افراد جنس کار را بشناسند تا داده ها دقیق ثبت شوند.

استاندار کرمان با بیان اینکه توجیه و اقناع مردم برای سرشماری مهم است گفت: اطلاع رسانی از طریق رسانه ها حتما پیگیری شود تا مردم توجیه شوند و در جریان سرشماری کشاورزی قرار بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha