۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۲۴
کد خبر: 85597016
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کارخانه‌های پوشاک در بنگلادش از امروز فعال شدند

۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۲۴
کد خبر: 85597016
کارخانه‌های پوشاک در بنگلادش از امروز فعال شدند

تهران– ایرنا– با اعلام دولت موقت بنگلادش، تمامی کارخانه های پوشاک که از زمان آغاز ناآرامی‌ها در این کشور تاکنون بسته مانده بودند، از روز یکشنبه (امروز) باز شده و به فعالیت خواهند پرداخت.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، تارنمای نشریه بنگلادشی «داکا تریبیون» (dhakatribune) دراین باره نوشت: آصف محمود شوجیب بویین (Asif Mahmud Shojib Bhuyain) مشاور وزارت کار دولت موقت بنگلادش اعلام کرد که تمامی کارخانه های تولید پوشاک در این کشور از روز یکشنبه (امروز ۲۵ شهریور ۱۴۰۳) باز شده و تولید را از سر خواهند گرفت، درحالی که نهادهای مجری قانون (نیروهای پلیس) ضامن امنیت خواهند بود.

بنابراین گزارش، عادل الرحمن خان (Adilur Rahman Khan) مشاور صنایع (دولت موقت بنگلادش) در این باره گفت: با افرادی که تلاش می کنند کارخانه ها را با ایجاد بی ثباتی اقتصاد به تعطیلی کشانند، به شدت برخورد خواهد شد. وی همچنین به صاحبان این صنایع اطمینان داد که امنیت کارخانه ها تامین خواهد شد.

این درحالی است که پیش از این در جلسه ای، کارخانه داران تصمیم گرفته بودند در صورت تداوم ناآرامی های کارگری، واحدهای تولیدی خود را با سیاست «بدون کار، بدون دستمزد» به طور نامحدود تعطیل کنند.

تارنمای این نشریه بنگلادشی نوشت: اظهارات مقامات (دولت موقت بنگلادش) به دنبال نشست روز شنبه (روز گذشته به وقت محلی) «انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک بنگلادش» (BGMEA) تحت عنوان «بحران جاری در کارخانه های پوشاک و راه حل‌های بالقوه» که در آن مالکان، مشاوران دولت موقت و رهبران اتحادیه در پایتخت این کشور حضور داشتند، مطرح شد.

بنابراین گزارش مشاور وزارت کار دولت موقت، شماری از نشریات هندی و برخی فعالان حاضر در شبکه های اجتماعی را متهم کرد، در تلاش برای القای این هستند که قرار است کارخانه های پوشاک در بنگلادش به دلیل وضعیت موجود به هند منتقل می‌شوند.

صنعت پوشاک در بنگلادش یک صنعت چندین میلیارد دلاری با رشدی قابل توجه بود. بر اساس آخرین برآوردها، ارزش صادرات پوشاک ۳۲ میلیارد دلار در سال بود که ۹۱ درصد از کل صادرات بنگلادش را به خود اختصاص می‌داد.

به گزارش ایرنا، در جریان اعتراضات دانشجویی که از اول ژوئیه برابر با ۱۱ تیر۱۴۰۳ در بنگلادش ابتدا با درخواست اصلاحات در سهمیه مشاغل عمومی آغاز شد، به درگیری های خونین منجر گردید و در جریان آن، بیش ازصدها نفر کشته شدند.

کارخانه‌های پوشاک در بنگلادش از امروز فعال شدند
شیخ حسینا نخست‌وزیر مستعفی بنگلادش
در پیامی اعلام کرد آمریکا در ازای حمایت سیاسی از وی
به دنبال تصاحب جزیره استراتژیک سنت‌مارتین بوده است

شیخ حسینا ۷۶ ساله که از سال ۲۰۰۹ میلادی به مدت ۱۵ سال نخست وزیر بنگلادش بود، در جریان این اعتراضات خشونت‌آمیز با مطالبه استعفای او از سوی معترضین، از سمت خود کناره گیری و داکا را به مقصد دهلی‌نو ترک کرد.

کارخانه‌های پوشاک در بنگلادش از امروز فعال شدند
محمد یونس در مورخ ۱۸ امرداد ماه ۱۴۰۳ با ادای سوگند رئیس دولت موقت بنگلادش شد

درنهایت محمد یونس ۸۴ ساله و برنده جایزه صلح نوبل ۲۰۰۶ و بنا بر خواست معترضان، در مورخ ۱۸ امرداد ماه با ادای سوگند سکان هدایت دولت موقت در این کشور را بدست گرفت.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha