تکمیل طرح قطار سریع السیر اصفهان _ تهران پیگیری شود

اصفهان- ایرنا- نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: تکمیل طرح قطار سریع السیر اصفهان - تهران به عنوان یکی از برنامه‌های مهم ریلی این استان و کشور باید با جدیت پیگیری شود.

مهدی طغیانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به جزییات نشست برخی نمانیدگان استان با وزیر راه و شهرسازی، افزود: پیگیری مسائل و مشکلات قطار سریع السیر اصفهان - تهران محور اصلی صحبت‌های ما با وزیر راه و شهرسازی بود و رایزنی لازم در مورد انجام اقداماتی که نیاز است برای تکمیل این پروژه صورت بگیرد، انجام شد.

وی با اشاره به تاکید وزیر راه و شهرسازی بر تکمیل این طرح، ادامه داد: نظر وزیر راه و شهرسازی این بود که تصمیم به توقف این طرح گرفته نشده و این طرح باید به سرانجام برسد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در زمان حاضر مسائلی در مورد مدل انجام این کار و میزان سرمایه گذاری دولت و بخش خصوصی باقی مانده که باید بررسی شود اما تردیدی در مورد اصل انجام طرح وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در صورتیکه وزارت راه و شهرسازی به طور جدی جلو بیاید و بانک مرکزی و سازمان برنامه را مجاب کند، دولت چهاردهم می‌تواند این طرح را در همین دوره چهار ساله تکمیل کند.

طغیانی خاطرنشان کرد: جدیت وزارت راه و شهرسازی در این مساله از اهمیت ویژه ای برخوردار است و امیدواریم در این دوره با پیگیری شخص وزیر راه و شهرسازی، طرح قطار
سریع السیر اصفهان - تهران به سرانجام برسد.

به گزارش ایرنا، مصوبه شورای اقتصاد با موضوع اصلاح مصوبه استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) برای احداث قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران در دولت سیزدهم ابلاغ شد.

طرح قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران یکی از پروژه‌های اساسی و کلان کشور است که از دهه‌های گذشته مورد پیگیری قرار گرفته اما بدلیل تامین نشدن فاینانس و مجوزهای لازم بر زمین مانده بود.

در سفر رییس جمهور شهید به استان اصفهان، این موضوع مورد تأکید قرار گرفت تا بعنوان طرح اولویت دار کشور مطرح و تأمین مالی این پروژه ملی با شتاب بیشتری انجام شود.

قطار سریع‌السیر تهران-اصفهان به طول ۴۱۰ کیلومتر ظرفیت جابجایی ۱۶ میلیون مسافر در سال را خواهد داشت.

استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که بدلیل موقعیت خاص آن در مرکز بعنوان چهارراه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه نخست حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha