به گزارش ایرنا، سید رسول مهاجر روز پنجشنبه در جلسه ای که توسط بنیاد مطالعات و پیشرفت نصف جهان در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، افزود: ظرفیت های بسیار خوبی در اصفهان وجود دارد و فعال کردن آنها میتواند روند اجرای پروژه قطار پرسرعت اصفهان - تهران را تسهیل کند و به آن شتاب ببخشد.
معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه در بخش راهها و جادههای اصلی در کشور عقب هستیم و اجرای پروژه های این چنینی میتواند فاصله موجود را کم کند، اضافه کرد: پروژه های مشابه در کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس اجرا شده یا در حال اجراست و زمانی برای از دست دادن نداریم.
وی با بیان اینکه اصفهان با توجه به پیشینه ای که دارد و همچنین نقش آن در انقلاب و دفاع مقدس شایسته حمایت است، خاطرنشان کرد: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان جایی است که می توان همه سفیران خارجی را برای بازدید از آن دعوت کرد، این ظرفیت ها احتیاج به حمایت دارد و باید این مطالبه وجود داشته باشد.
استاندار اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: برای راهاندازی قطار پرسرعت اصفهان - تهران تا کنون تلاشهای زیادی شده است.
مهدی جمالینژاد افزود: با توجه به اینکه قطار پرسرعت یک پروژه ملی است لذا ما متعهد شدیم که پروژه مذکور را در این دولت به سرانجام برسانیم و سریعتر راهاندازی کنیم.
استاندار اصفهان تصریح کرد: پروژههای آبی اصفهان نیز با همکاری فولاد مبارکه و شرکت پترو پالایش در حال پیگیری است اما در این زمینه نیاز به حمایت همه جانبه از سوی دولت دارد.
به گزارش ایرنا، اَبَر پروژه قطار پُرسرعت اصفهان - قم - تهران یکی از طرحهای ملی کشور در بخش حمل و نقل بوده که حدود ۲ دهه از مطرح شدن آن گذشته و فراز و نشیب های زیادی داشته است.
طول کل مسیر پروژه قطار پرسرعت اصفهان- قم- تهران ۴۱۰ کیلومتر و طول مسیر اصفهان-قم ۲۴۵ کیلومتر است؛ با بهرهبرداری از این پروژه مسیر بین اصفهان تا تهران با سرعت حدود ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت در کمتر از ۲ ساعت و بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ دقیقه طی میشود.
ایجاد گسترش شبکه ریلی در جابهجایی مسافر، افزایش اشتغال و توسعه گردشگری و استفاده از فناوریهای جدید و انتقال فناوری در زمینه ایمنی از اهداف اجرای طرح قطار پرسرعت اصفهان- قم- تهران است.
نظر شما