جمع‌آوری بساط‌گستران میدان رسالت تهران/ فعالیت پنج خانه محیط زیست

️تهران بزرگ - ایرنا - سرپرست ناحیه ۲ شهرداری منطقه ۸ تهران از ادامه طرح جمع‌آوری بساط‌گستران غیرمجاز شامل جگرکی‌های غیربهداشتی در محدوده جنوب میدان رسالت و خیابان دماوند در محدوده این منطقه خبر داد.

به گزارش ایرنا ، بهمن بیات روز یکشنبه درباره اجرای این طرح گفت: با حضور دوباره جگرکی غیربهداشتی در جنوب میدان رسالت، در هماهنگی انجام شده میان شهرداری، دادستانی و عوامل انتظامی نسبت به بازداشت فرد یادشده که به صورت غیرمجاز اصرار به ادامه فعالیت در این محدوده را داشت، اقدام شد.

️وی افزود: فعالیت غیرمجاز بساط‌گستران در خیابان دماوند مورد دیگری بود که پس از ارائه تذکرات لازم توسط عوامل اجرایی ناحیه جمع‌آوری شد.

️بیات اظهار کرد: بازدید مستمر از معابر و فعالیت بساط‌گستران و اغذیه‌فروشان سیار در سطح منطقه به منظور رفع کامل نواقص و در راستای تامین سلامت و بهداشت شهروندان است.

جمع‌آوری بساط‌گستران میدان رسالت تهران/ فعالیت پنج خانه محیط زیست

فعالیت خانه‌های محیط‌زیست در منطقه ۸ تهران

️سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست منطقه ۸ تهران همچنین از آغاز فعالیت چهارخانه محیط‌زیست در مدارس کوثر، ندالنبی، جهان تربیت و مسجد امام حسن عسگری(ع) در سطح منطقه خبر داد و گفت: این خانه‌های محیط‌زیست در راستای آگاهی‌بخشی و جلب مشارکت شهروندان برای حل معضلات محیط‌زیستی افتتاح شده است.

سیدمهدی میرحسینی در این باره اظهار کرد: همزمان با آغاز بکار این خانه‌های محیط‌زیستی در سطح محلات منطقه، مجموع خانه‌های فعال محیط‌زیست به پنج خانه رسید که امیدواریم مشارکت شهروندان و فعالان محیط‌زیست برای شناسایی و رفع معضلات محیط‌زیستی در سطح محلات به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه خانه‌های محیط زیست نقطه عطفی برای فعالان و دوستداران محیط زیست است، افزود: این خانه‌ها محفل و محل ارائه اندیشه‌ها، دیدگاه‌ها، پیشنهادات و راهکارهایی از سوی علاقه‌مندان محیط زیست در بهبود توسعه و حفط منابع زیست محیطی است.

میرحسینی حضور معلمان، دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان در خانه‌های محیط‌زیست را بهترین فرصت برای فرهنگ‌سازی و تقویت حس مسئولیت‌پذیری نسل نوپای جامعه برشمرد و یادآور شد: فضایی مختص آموزش و تبادل اندیشه‌های زیست‌محیطی در مدارس می‌تواند علاوه بر تقویت حس تعلق اجتماعی، تحول بنیادی در حفظ و حراست از منابع طبیعی با مشارکت همه شهروندان در گروه‌های سنی را داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha