۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۰۱
کد خبر: 85597257
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مدیریت تعداد ناوگان اتوبوسی ایلام و میزان تقاضای سفر در دستور کار است

ایلام-ایرنا -مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان ایلام با بیان اینکه تعداد ناوگان اتوبوسی استان نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، گفت: تلاش شده که با استفاده از ظرفیت ناوگان شرکت‌ها و دستگاه های اجرایی، مشکل کمبود ناوگان اتوبوسی استان مرتفع شود.

به گزارش ایرنا، «سیدزاهدین چشمه خاور» روز یکشنبه در نشست هماهنگی و بررسی مشکلات حمل و نقل استان اظهار کرد: همواره در روزهای پایانی تابستان و تعطیلات و آغاز فصل بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، تقاضای سفر در استان از طریق ناوگان اتوبوسی به تهران افزایش می‌یابد.

وی افزود: از طرفی تعداد زیادی از زوار و مسافران در این روزها، از کشور عراق برمی‌گردند که متقاضی سفر به تهران از طریق ناوگان اتوبوسی هستند و همین امر نیز موجب ایجاد مشکلاتی در موزه حمل و نقل مسافر در استان می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام ابراز کرد: سال گذشته ۲۴ دستگاه اتوبوس در استان در راستای ارائه خدمات به مسافران وجود داشت که از این تعداد هشت دستگاه اتوبوس به بهانه‌های مختلف و فرسودگی توسط مالکان فروخته شده و هم اکنون ۱۶ دستگاه در شهر ایلام به عنوان ناوگان حمل و نقل عمومی برای سفرهای بین شهری وجود دارد که این تعداد جوابگوی حجم تردد مسافران در این ایام نیست.

چشمه خاور با بیان اینکه روز گذشته ۲۴ هزار و ۸۴۸ نفر از مرز مهران تردد(ورود و خروج) ثبت شده است، گفت: از این تعداد ورود تبعه غیرایرانی از طریق مرز مهران به کشور بیش از ۲ هزار نفر. و ورود تبعه ایرانی از همین مرز به کشور ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر بوده است که همین امر نیز میزان تقاضا برای حمل و نقل عمومی و استفاده از ناوگان اتوبوسی در استان را افزایش می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه تعداد ناوگان اتوبوسی استان پاسخگوی این حجم از مسافر نیست، خاطرنشان کرد: نیاز استان برای پاسخگویی به حمل و نقل مسافر در استان حداقل ۱۲ دستگاه اتوبوس است که تلاش می‌شود که میزان تقاضای استان برای سفر به تهران و تعداد اتوبوس مدیریت شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام با بیان اینکه میزان تقاضا برای سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی در سراسر کشور بیش از تعداد ناوگان اتوبوسی در کشور است، گفت: تلاش شده است که از ناوگان اتوبوسی مهران و ناوگان کشوری و ظرفیت دستگاه ها و شرکت های مختلف برای جابجایی مسافر در مرکز استان استفاده شود و از ون و میدل باس برای تردد مسافران در مرز مهران استفاده شود که برای این امر هم فراخوان لازم داده شده است.

وی تصریح کرد: مرز مهران، مرز بین‌المللی است و باید این نکته نیز مورد توجه مسئولان و مدیران حوزه حمل و نقل کشور قرار گیرد و در راستای حل مشکل کمبود ناوگان اتوبوسی، این استان را حمایت و مورد توجه قرار دهند.

به گزارش ایرنا در این جلسه مقرر شد که برای رفع مشکل کمبود ناوگان اتوبوسی در بازه زمانی پایان تعطیلات و آغاز سال تحصیلی جدید، مشوق‌هایی از جمله اختصاص لاستیک با نرخ دولتی برای جابجایی مسافران مرکز استان لحاظ و استفاده از ظرفیت ناوگان اتوبوسی شرکت های فعال در استان در دستور کار قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha