شرایط ترافیکی در کمربندی‌های بیرجند شکننده است

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: شرایط در کمربندی‌های شهر بیرجند به ویژه بلوار پیامبر اعظم شکننده است و باید بر اقدامات زیربنایی تمرکز کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا عباس زاده روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی ترافیک استان افزود: آمار متوفیان تصادفات درون شهری قابل توجه بوده و هوشمندسازی شهر یکی از نیازهای مهم مرکز استان است که با درآمدزایی از محل مولدسازی می‌توان به آن پرداخت.

وی با تاکید بر تقویت نظارت تصویری در بیرجند گفت: در شهر بیرجند مولدسازی اراضی شهرداری می‌تواند محل درآمدی باشد تا بتوان مصوبات شورای ترافیک را اجرایی کرد و آماده همکاری با شهرداری بیرجند در این خصوص هستیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: منابع خاصی برای مدیریت ترافیک در اختیار نداریم و با توجه به محدود بودن اعتبارات استانی باید از روش‌های دیگر استفاده کنیم.

وی ادامه داد: آخرین وضعیت مدارس و آمار دانش آموزان به پلیس راهور ارائه شود تا برنامه ریزی لازم برای چینش نیروها تا اول مهر صورت گیرد.

عباس زاده گفت: آموزش به جوانان برای دریافت گواهینامه رانندگی اهمیت دارد و نباید بدون گواهینامه موتورسیکلت سوار شوند.

وی یادآور شد: برای ساماندهی سرویس مدارس نیز باید مصوبات اصولی را اجرایی کنیم تا بر اساس تقاضای والدین، رانندگان رغبت به سرویس‌دهی داشته باشند لذا از مداخله بی‌جا در این زمینه باید پرهیز کرد.

شهردار بیرجند هم در این نشست گفت: از آنجایی که پیشگیری بیش از جریمه و اعمال قانون در مسایل ترافیکی خود را نشان می‌دهد در سه سال گذشته بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای این حوزه در شهر بیرجند هزینه شده است.

مهدی بهترین با بیان اینکه در همین مدت بیش از ۸۰۰ هزار متر مربع آسفالت در سطح شهر انجام شده است ادامه داد: نصب دوربین‌های کنترل سرعت از دیگر اقدامات مهم ترافیکی شهر است و کاهش تخلفات نشان از مثمر ثمر بودن اقدامات مدیریت شهری در این حوزه دارد.

وی با اشاره به اصلاح تابلوهای هدایت مسیر مطابق استانداردهای روز دنیا اظهار کرد: برای اول مهر امسال نیز خط کشی محوری در سطح شهر شروع و بیش از ۱۰ تن رنگ ترافیکی برای ۲۰۰ کیلومتر مسیر خریداری شده است.

شهردار بیرجند بیان کرد: فرهنگ‌سازی از دیگر ضروریات در حوزه ترافیک شهری بوده که در همین راستا ۲۵۰ عدد تابلو در سطح شهر نوسازی شده و یک میلیارد ریال هزینه داشته است.

وی به انعقاد قرارداد برای نگهداری و تعمیر چراغ‌های راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و گفت: ماهانه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای این موضوع هزینه می‌کنیم.

بهترین با اشاره به اینکه ۴۰۰ هزار متر مربع در منطقه مهرشهر آسفالت شده که هزینه آن ۸۰۰ میلیارد ریال بوده است افزود: جشن پایان آسفالت مهرشهر به زودی برگزار خواهد شد و به جز ۲ محور در احمدی روشن که دفتر فنی استانداری اجازه آسفالت نداده مابقی مسیرها که حداقل ۶۰ درصد سکونت دارند آسفالت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha