مصرف فرآورده‌های نفتی در استان اردبیل ۱۹ درصد افزایش یافت

اردبیل - ایرنا - مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اردبیل اعلام کرد: مصرف انواع فرآورده‌های نفتی مایع شامل بنزین، نفت سفید، نفت‌گاز و نفت‌کوره در این استان در پنج ماهه گذشته ۱۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان اردبیل، سید حجت مدنی عصر یکشنبه اظهار کرد: با توجه به وجود ذخایر مناسب و مطلوب انواع فرآورده‌ها مشکلی در رابطه با تامین و توزیع آنها در استان گزارش نشده است.

وی افزود: مصرف بنزین در بازه زمانی فوق نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با افزایش ۱۰ درصدی همراه بوده است، به طوری که در اواسط شهریور ماه سال جاری رکورد فروش روزانه این فرآورده با مصرف ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر در استان زده شد.

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اردبیل اضافه کرد: مصرف نفت‌گاز در بخش غیرنیروگاهی نیز در این بازه زمانی در مقایسه با سال گذشته افزایش ۶ درصدی داشته اما مصرف نفت سفید ۲۵ درصد کاهش یافته است.

مدنی همچنین گفت: طی پنج ماه گذشته مصرف فرآورده‌های نفتی در بخش‌های حمل و نقل ۶۵ درصد، حرارتی یک درصد، برق ۲۳ درصد، کشاورزی ۹ درصد، پروژه‌ها و بخش صنایع هر کدام یک درصد بوده است.

استان گردشگرپذیر اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال غربی ایران واقع شده است ، ۷۹ جایگاه عرضه سوخت بنزین و گازوئیل و ۷۰ جایگاه سی ان جی سوخت مورد نیاز استان و مسافران را عرضه می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha