سفیر بلاروس در ایران: جاذبه‌های گردشگری مازنداران ممتاز است

ساری - ایرنا - سفیر بلاروس در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه استان مازندران در جنبه‌های مختلف زمینه همکاری با بلاروس را دارد، گفت: ظرفیت گردشگری این خطه از شمال بی‌نظیر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «دیمیتری کالتسوف» عصر امروز یکشنبه در نشست با استاندار مازندران در ساری اظهار کرد: ظرفیت گردشگری این استان بسیار برجسته است و زمینه های همکاری فراوانی وجود دارد.

وی گفت: استان مازندران در حوزه پزشکی هم دستاوردهای خوبی دارد که علاقمند همکاری دوجانبه با دانشگاه علوم پزشکی مازندران هستیم.

سفیر بلاروس در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این مطلب که برقراری تعامل بین دانشگاه علوم پزشکی مازندران و دانشگاه علوم پزشکی استان گومل مورد تاکید است، اظهار کرد: علاقمند هستیم با برگزاری یک نشست ویبناری سند همکاری بین ۲ دانشگاه امضاء و اجرایی شود.

کالتسوف افزود: نشست های استانداران بلاروس و ایران باید افزایش یابد تا زمینه های همکاری ۲ کشور بیشتر از سطح کنونی ارتقا یابد.

سفیر بلاروس در ایران با بیان اینکه تجار و نمایندگی اتاق بازرگانی ۲ استان مازندران و استان گومل باید نشست های مشترکی برگزار کنند، افزود: در این ۲ استان زمینه های همکاری تجاری زیادی وجود دارد که باید به مرحله اجرا برسد.

کالتوس تصریح کرد: دبیر شورای امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در روزهای گذشته سفری به کشور بلاروس داشتند که این امر نشان می دهد ۲ کشور علاقمند همکاری در جنبه های اقتصادی، گردشگری و ورزشی هستند.

سفیر بلاروس در ایران: جاذبه‌های گردشگری مازنداران ممتاز است

ایران در یک چهارراه ترانزیت جهانی قرار گرفته که از یک سو به شرق دور و از سوی دیگر به کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (CIS) می‌رسد، همچنین از سوی دیگر به اروپا و آفریقا مسیر دارد که این موقعیت ویژه در نقشه جهان می‌تواند کشور را از نظر حمل کالا و ترانزیت به یک قدرت جهانی تبدیل کند.

ایران علاوه بر ارتباطات دریایی، از ظرفیت ریلی خوبی هم برخوردار است به طوری که از چهار مسیر تعریف شده برای ترانزیت ریلی در جهان، سه مسیر از ایران می‌گذرد. مسیر اول از طریق اروپای غربی به سمت روسیه، قزاقستان و چین تعریف شد.

مسیر دوم از طریق اروپا به ترکیه، ایران، جنوب آسیا، جنوب چین و جنوب‌شرقی آسیا و مسیر سوم از اروپا به ترکیه، ایران، آسیای مرکزی و چین است. مسیر چهارم نیز از شمال اروپا به روسیه، آسیای مرکزی و خلیج‌فارس می‌گذرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha