۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۲۱:۳۴
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85597602
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه اهل سنت بیرجند: وحدت رمز پیروزی و عزت مسلمانان است

بیرجند - ایرنا - امام جمعه اهل سنت بیرجند با بیان اینکه عزت، استقلال و شرف مسلمانان در گرو وحدت است عنوان کرد: همچنین رمز پیروزی مسلمانان در صدر اسلام، بعد از آن و آینده در گرو وحدت بین شیعه و سنی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مولوی غلام حیدر فاروقی یکشنبه شب در جشن هفته وحدت که با حضور مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در امور مذاهب اسلامی، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و علمای شیعه و سنی در مسجد النبی بیرجند برگزار شد افزود: وحدت در حقیقت یک امر الهی و ضرورت است.

وی بیان کرد: چراغ الهی زمانیکه ظلم، ستم و بی عدالتی به اوج خود رسیده بود، تفکر و صمیمیت از همگان سلب شده، دختران را زنده به گور می‌کردند و آشفتگی و ناآرامی گسترده شده بود روشن شد.

امام جمعه اهل سنت بیرجند ادامه داد: زمانی که هیچ قدرتی وجود نداشت که بتواند جلوی ستمگران را گرفته و به مظلومان و محرومان عالم کمک کند پیامبر اکرم (ص) چشم به جهان گشود.

وی با بیان اینکه جامعه اسلامی بر پایه های مهم رابطه اخوت و برابری و حفظ حقوق و احترام متقابل استوار است اظهار کرد: اگر یکی از این ۲ پایه و اساس متزلزل شود جامعه اسلامی با سقوط و انحطاط مواجه خواهد شد.

مولوی فاروقی بیان کرد: در آیات و روایات متعددی وظیفه همه مسلمانان اصلاح امور در مقابل تهدید و حمله دشمنان است حتی خداوند انسان‌های تفرقه افکن را به عنوان مشرک معرفی می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مسایلی که برای وحدت مسلمانان بسیار مهم بوده، مساله محبت است، تصریح کرد: تنها راهی که دشمنان می‌توانند به اسلام ضربه بزنند ایجاد تفرقه است.

امام جمعه اهل سنت بیرجند: وحدت رمز پیروزی و عزت مسلمانان است

امام جمعه اهل سنت بیرجند عنوان کرد: اگر مسلمان امروز با یکدیگر وحدت می‌داشتند یک جرثومه فساد چند میلیونی نمی‌توانست جنایت‌هایی را مرتکب شود که در طول تاریخ بشریت سابقه ندارد.

وی گفت: شهادت کودکان، زنان، بمباران بیمارستان‌ها، مساجد و مدارس در هیچ برهه‌ای از زمان سابقه نداشته و علت این است که کشورهای مسلمان با یکدیگر وحدت نداشته‌اند.

مولوی فاروقی یادآور شد: ۲ میلیارد مسلمان در جهان در برابر جنایت‌های هولناک این جرثومه فساد ناتوان و همه نظاره گر این جنایت‌ها هستند لذا باید وحدت توسعه یابد.

وی گفت: وقتی حرف از وحدت می‌شود یعنی همه اقشار جامعه از هر قوم و نژادی باید از حقوق نسبتا مساوی برخوردار باشند، با یکدیگر عداوت و کینه نداشته و یار و یاور یکدیگر باشند، اجازه ندهند به اسلام ضربه وارد شود.

دوازدهم ربیع الاول سالروز ولادت حضرت رسول اکرم (ص) به روایت اهل تسنن تا هفدهم ربیع الاول سالروز این ولادت فرخنده به روایت شیعیان با تدبیر امام خمینی (ره) هفته وحدت نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha