تدارک ۲۰۰ برنامه فرهنگی برای هفته وحدت در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: ۲۰۰ ویژه برنامه فرهنگی و بصیرتی به مناسبت هفته وحدت و ایام میلاد حضرت محمد (ص) در استان تدوین شده است که با حضور مبلغان دینی برگزار می‌شود.

حجت‌ الاسلام حجت سالاری مکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه‌های هفته وحدت با همراهی هیات‌های مذهبی، کانون‌های قرآنی و همکاری ادارات و نهادهای مختلف از فردا در روستاها و شهرهای استان آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: از امشب برنامه‌های هفته وحدت از جمله برپایی ایستگاه‌های صلواتی، کارگاه‌های آموزشی کودک و نوجوان، مولودی خوانی، توزیع شربت و شیرینی در بوستان آزادگان بیرجند برنامه ریزی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: تجمعات شادمانه میلاد حضرت ختمی مرتب محمد مصطفی (ص) در چند نقطه استان با حضور ابوذر روحی برپا می‌شود.

وی افزود: از استاد محمدی مهمان برنامه محفل نیز برای حضور در خراسان جنوبی دعوت شده است که در برنامه‌های فرهنگی هفته وحدت در پنج شهرستان استان حضور و اجرا خواهد داشت.

حجت‌ الاسلام سالاری مکی با اشاره به اجرای برنامه‌های محفل قرآنی با حضور مهمانان کشوری گفت: دیدار علمای اهل سنت و تشیع، ویژه برنامه بانوان اهل سنت و تشیع، برگزاری جشن‌های وحدت در مناطق روستایی، دعای ندبه، عطرافشانی گلزار شهدا و تبیین سبک و سیره حضرت محمد (ص) از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای هفته وحدت است.

وی یادآور شد: مبلغان بومی در قالب طرح هجرت در مناطق روستایی استان مستقر هستند که در مناسبت‌های‌ ملی و مذهبی از جمله هفته وحدت به اجرای برنامه‌های متنوع و مختلف می‌پردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی عنوان کرد: اکنون در استان ۳۰ موسسه قرآنی فعال با مجوز تبلیغات اسلامی، ۴۵ موسسه قرآنی با مجوز فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۷۳ خانه قرآن شهری و ۱۸۴ خانه قرآن روستایی فعال است.

دوازدهم ربیع الاول سالروز ولادت حضرت رسول اکرم (ص) به روایت اهل تسنن تا هفدهم ربیع الاول سالروز این ولادت فرخنده به روایت شیعیان با تدبیر امام خمینی (ره) هفته وحدت نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha