۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۵۲
کد خبر: 85598077
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

تعطیلات اجباری ناشی از مناسبت‌ها، عملیات فاضلاب بخشی از شهر یزد را طولانی کرد

یزد- ایرنا- مدیر عامل شرکت آبفای یزد با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح اصلاح و بازسازی خط اصلی فاضلاب خیابان مطهری شهر یزد از ۲۰ آذرماه سال گذشته، گفت: تعطیلات اجباری ناشی از مناسبتها و مراسم های مختلف باعث شد طول مدت اجرای آن تقریبا به ۲ برابر زمان پیش بینی شده افزایش یابد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی این شرکت، "جلال علمدار" با بیان اینکه برای اجرای طرح یاد شده حدود چهار ماه زمان در نظر گرفته شده بود افزود: علاوه بر تعطیلات اجباری، جمع آوری و تجهیز مجدد کارگاه در یک نوبت و از طرفی ریزشی بودن خاک مسیر حفاری که منجر به افزایش عرض حفاری از یک متر و ۶۰ سانتیمتر به هشت متر و افزایش چندین برابری حجم خاک برداری پروژه، عمق حفاری زیاد در حدود هفت الی هشت متر و لزوم حفظ ایمنی برای جلوگیری از هرگونه حادثه، باعث شد طول مدت اجرای طرح افزایش یابد.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه فاضلاب شهر یزد از سال ۱۳۷۵ آغاز شده است اظهار کرد: خط فاضلاب خیابان مطهری با لوله ۶۰۰ میلیمتر در ابتدای اجرای فاضلاب در شهر یزد اجرا شده بود که با توجه به حوادثی که برای این خط در سالیان گذشته اتفاق افتاده بود باعث نشست این خیابان در چندین نقطه شد.

مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد ادامه داد: از جمله دلایل آسیب به تاسیسات فاضلاب، ورود آبهای سطحی و گل و لای همراه آن به لوله های فاضلاب است که در سالهای گذشته به کرار این موضوع به مسئولان مربوط اعلام و درخواست شد تا از هرگونه ورود آبهای سطحی و آب باران به شبکه فاضلاب اکیدا خودداری شود تا شاهد خرابی لوله های فاضلاب و همچنین مشکلات بو و گرفتگی در لوله‌ها نباشیم.

علمدار از دیگر چالش های این پروژه را جاری سازی فاضلاب در آن عنوان کرد و اظهار داشت: در سه نقطه خط جدید فاضلاب خیابان مطهری به خط قدیم متصل می شد و با توجه به اینکه حجم فاضلاب عبوری در خط قدیم بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ لیتر در شبانه روز متغییر بود، این موضوع نیاز به تجهیزات خاص برای انسداد و بایپس کردن فاضلاب و اجرای عملیات انتقال فاضلاب از لوله قدیم به جدید داشت.

وی گفت: طرح اصلاح و بازسازی خط اصلی لوله فاضلاب خیابان مطهری شامل هزار و ۴۰۰ متر خط کاروگیت هزار میلیمتر در عمق هفت و نیم تا هشت متر، و هزار و ۲۵۰ متر خطوط فرعی به منظور انتقال فاضلاب کوچه های فرعی اطراف به خط اصلی است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد به اجرای ۱۸ عدد منهول بتنی به ابعاد ۱۴۰ در ۱۲۰ سانتیمتر در این پروژه اشاره و تصریح کرد: از جمله موارد اجرا شده در این پروژه که باعث افزایش طول عمر تجهیزات فاضلاب می شود، پوشش منهول های بتنی با مواد مخصوص است که عمر آنها را چندین برابر افزایش می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha