تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ها و برگزاری جشن نودانشجویان ۱۷ مهر

تهران- ایرنا- رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با اشاره به نوسازی خوابگاه‌های این دانشگاه، گفت: برای بازسازی خوابگاه اندیشه که خوابگاه دخترانه تحصیلات تکمیلی است، نزدیک به سه میلیارد تومان هزینه کردیم، جشن دانشجویان جدید را نیز قصد داریم 17 مهر برگزار کنیم.

امیرضا شاهانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی ایرنا، در تشریح اقدامات انجام شده در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برای شروع سال تحصیلی جدید بیان کرد: اقداماتی را در ترم گذشته و تابستان برای خوابگاه‌های دانشگاه انجام دادیم.

وی افزود: دانشگاه‌های خواجه نصیرالدین قدیمی و برخی فرسوده هستند همچنین پردیس‌های ما در سطح شهر پراکنده شدند و خوابگاه دانش با ظرفیت ۸۰۰ نفر به عنوان بزرگترین خوابگاه پسرانه بازسازی شد. تعمیرات اساسی انجام دادیم که طی روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس دانشگاه خواجه نصیر گفت: خوابگاه‌های تحصیلات تکمیلی در قیطریه و اندیشه، دو خوابگاه دخترانه هستند که برای بازسازی خوابگاه اندیشه نزدیک به سه میلیارد تومان هزینه کردیم و برخی از تجهیزات آن نوسازی شد.

وی بیان کرد: دانشجویان زیادی در تهران زندگی می‌کنند و محیط فرهنگی این شهر خاص است. در سال‌های گذشته با گسترش فضای مجازی و استفاده جوانان به خصوص دانشجویان از آن که با آسیب‌هایی نیز همراه است تلاش کردیم محیط خوابگاه‌ها را با نشاط کنیم و مجموعه‌های ورزشی در خوابگاه‌ها راه‌اندازی کردیم.

شاهانی ادامه داد: با وجود شیوع افسردگی در بین دانشجویان در خوابگاه‌ها دفتری برای پزشک و مشاور اختصاص دادیم و حتی برای خوابگاه دختران با وجود مشکلاتی که در جذب پزشک خانم برای حضور شبانه وجود داشت تلاش کردیم پزشک خانم بیاوریم.

وی تاکید کرد: به خوابگاه‌ها و دانشجویانی که از آنها استفاده می‌کنند توصیه کردیم شورای فرهنگی داشته باشند و برنامه‌ریزی لازم برای گسترش شادی و نشاط در فضای خوابگاهی داشته باشند.

تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ها و برگزاری جشن نودانشجویان ۱۷ مهر

رئیس دانشگاه خواجه نصیر درباره تمهیدات لازم در زمینه تغذیه دانشجویان نیز توضیح داد: با وجود تورم ۴۶ درصدی در کشور و افزایش قیمت مواد غذایی تمام تلاش خود را به کاربستیم که قیمت غذا در سال گذشته ۴۰ درصد کاهش یابد و برای سال جاری نیز صندوق رفاه دانشجویان قیمت‌ها را اعلام کرده که بر مبنای آن بهای غذای پرهزینه را از ۱۰ هزار تومان به ۱۵ هزار تومان افزایش داده است، ما نیز این روال را دنبال می‌کنیم اگرچه باید توجه داشته باشیم هزینه هر وعده غذا برای یک نفر ۱۰۰ هزار تومان است.

وی اظهارامیدواری کرد با تمهیداتی که وزارت علوم اندیشیده و اعتبار یک میلیارد تومانی که از سازمان برنامه و بودجه برای غذای دانشجویان دریافت کرده شرایط تغذیه دانشجویان بهتر شود.

رئیس دانشگاه خواجه نصیر از برنامه‌ریزی برای برگزاری جشن نوورودی دانشگاه در نیمه دوم مهرماه خبر داد و گفت: سال گذشته جشنی برای دانشجویان تازه وارد به همراه والدین آنها برپا کردیم و امسال نیز در نظر داریم ۱۷ مهرماه دوباره این جشن را برگزار کنیم تا دانشجویانی که از دبیرستان آمده‌اند علاوه بر آشنایی با محیط دانشگاه و آموزش عالی پاسخ برخی از پرسش‌ها را از کارشناسان مربوطه دریافت کنند. این مراسم به خانواده‌ها کمک می‌کند با خیالی آسوده فرزندان خود را به دانشگاه بفرستند.

شاهانی درباره اساتید و دانشجویان اخراجی دانشگاه اظهارداشت: در این سال‌ها ما هیچ مورد اخراج استاد و دانشجو نداشتیم. تعداد انگشت شماری از دانشجویان که از کمیته انضباطی رای گرفتند هیچ کدام اخراج نشدند و حداکثر یک ترم یا دو ترم محروم از تحصیل بودند که سرانجام با صحبت‌هایی که داشتیم مشکل برطرف شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha