استقرار تیم پزشکی و شورای فرهنگی در خوابگاه‌های دانشگاه خواجه نصیر

تهران- ایرنا- رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی از بازسازی و نوسازی غذاخوری، تجهیزات ورزشی، استقرار تیم پزشکی به همراه مشاور و ایجاد شورای فرهنگی در اکثر خوابگاه‌های این دانشگاه در سال تحصیلی پیش‌رو خبر داد.

امیرضا شاهانی که این روزها در حال آماده‌سازی دانشکده‌های دانشگاه صنعتی خواجه نصیر برای بازگشایی سال تحصیلی جدید است، روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا از آخرین اقدامات انجام در این زمینه گفت و زمان آغاز سال تحصیلی جدید در این دانشگاه را اول مهر عنوان کرد.

وی گفت: انتخاب واحد دانشجویان از شنبه ۱۷ شهریورماه آغاز شده است و دانشکده‌ها برنامه‌ریزی لازم را برای آغاز سال تحصیلی انجام دادند که یکی از آنها ایجاد فضای سبز و نمای بیرونی دانشگاه است که تاثیر خوبی برای دانشجویان دارد.

این استاد دانشگاه با تداعی خاطراتش از بازگشایی دانشگاه‌ها در ابتدای سال تحصیلی گفت: با گذشت سالیان سال، هنوز اول مهر برایم خاطره‌انگیز است و آنچه هنوز شیرین است و برخلاف عده‌ای که پول، طلا و دلار دوست دارند، من بوی کاغذ را دوست دارم و وقتی به کتاب‌فروشی می‌روم بوی کتاب و کاغذ یادآور حس اول مهر را تداعی می‌کند.

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیر از برنامه ویژه برای دانشجویان نو ورود خبر داد و گفت: با اعلام نتایج قطعی کنکور برای دانشجویان نو ورود و خانواده‌های آنها برنامه ویژه‌ای داریم که خارج از دانشگاه برای آن برنامه‌ریزی شده تا نکات آموزشی و شرایط دانشگاه‌ها و خوابگاه برای آنها توضیح داده شود که سال گذشته هم از آن استقبال شد.

شاهانی از بازسازی و نوسازی خوابگاه‌های خواجه نصیر خبر داد و گفت: در بازسازی و بهسازی خوابگاه‌ها اقدامات خوبی در طول سال انجام شد و بخشی را در تابستان آغاز کردیم که برخی تکمیل وشده برخی در حال اتمام است و بر این اساس خوابگاه ۸۰۰ نفری پسران و خوابگاه حدود ۲۰۰ نفره دختران به طور کامل نوسازی شد.

استقرار تیم پزشکی و شورای فرهنگی در خوابگاه‌های دانشگاه خواجه نصیر

وی درباره تعداد خوابگاه‌های این دانشگاه گفت: در مجموع در ۱۹ نقطه تهران، خوابگاه پراکنده داریم و یکی از مشکلات پراکنده بودن خوابگاه‌ها تحمیل هزینه‌های سنگین برای تعمیرات و فرسودگی ساختمان‌هاست، البته سال گذشته بودجه خوبی در تعمیر و تجهیز تخصیص داده شد.

رئیس دانشگاه خواجه نصیر به بازسازی و نوسازی سلف سرویس‌ها هم اشاره کرد و از استقرار تیم پزشکی به همراه مشاور در خوابگاه‌ها خبر داد و گفت: برای ایجاد نشاط بیشتر در محیط خوابگاه‌های دانشجویی اقدام به تشکیل شورای فرهنگی کردیم که اعضای آن همین دانشجویان خواهند بود و علاوه بر آن خوابگاه‌ها به تجهیزات ورزشی مجهز می‌شوند.

شاهانی درباره قیمت غذا برای دانشجویان در سال تحصیلی جدید توضیح داد: با اعلام سازمان دانشجویان، غذای پر هزینه برای هر پُرس حداکثر ۱۵ هزار تومان اعلام شد که سال گذشته، ۱۰ هزار تومان بوده است. البته دانشگاه هزینه زیادی برای غذا متحمل می‌شد. در سال ۱۴۰۱ که مسئولیت نداشتم قرارداد با پیمانکار برای هر پرس غذا ۱۰۷ هزار تومان بود و از سال ۱۴۰۲ و در دوران مسئولیتم، تصمیم گرفتیم که هزینه مواد لازم برای غذا را دانشگاه تامین کند و تنها پخت و پز بر عهده پیمانکار باشد که با این اقدام قیمت هر پرس غذا از ۱۰۷ هزار تومان در سال ۱۴۰۱ به ۷۴ هزار تومان در سال ۱۴۰۲ کاهش دادیم و امسال هم فراخوان مناقصه برای پیمانکاران داریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha