۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۰۳
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85598446
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

سیلاب هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال به مراوه‌تپه خسارت زد

گنبدکاووس- ایرنا- فرماندار مراوه‌تپه گفت: بارندگی شدید و سیلاب ناشی از آن در چند روز اخیر هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌ها شهری و روستایی این شهرستان خسارت زد.

امان‌محمد باشقره روز ‌سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیشترین خسارات سیلاب را مربوط به واحدهای مسکونی روستایی دانست و اظهار کرد: ۳۸ خانه در روستاهای مراوه‌تپه که بر اثر سیلاب تخریب و یا خسارت دیدند نیازمند بازسازی و مرمت هستند.

وی افزود: همچنین بخشی از جاده‌ها و پل‌ها در مناطق شهری و روستایی مراوه‌تپه در این مدت خسارت دید که به عنوان نمونه می‌توان به آب‌شستگی و تخریب پل جاده شهر مراوه‌تپه به سمت جاده مرزی دادلی غزنین اشاره کرد.

فرماندار مراوه‌تپه گفت: رفت و آمد از این شهرستان به سمت اینچه برون از ۲ جاده قدیم و جدید انجام می‌شود که نیروهای راهداری در حال تخلیه آب و گل و لایی در بخشی از مسیر جدید برای برقراری دوباره تردد هستند.

باشقره بیان کرد: با بازگشایی مسیر روستاهای گوگدره، پست دره، آقلر، پالچقلی زمانی، شیخوله و نارلی آجی سو بالا، مشکلی برای تردد در راه‌های ارتباطی این شهرستان به غیر از جاده جدید مراوه‌تپه به اینچه‌برون و روستای مردم‌دره وجود ندارد.

وی گفت: بخش دیگری از خسارت سیلاب اخیر مربوط به جاده بین مزارع، جاده‌های عشایری، زمین‌های کشاورزی، حوزه آب و فاضلاب، گاز و معابر شهری می‌شود.

شهرستان مراوه تپه حدود ۶۷ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ نقطه شهری و ۱۱۰ روستا در گستره سه هزار و ۶۰ کیلومتر مربع سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha