۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۵۹
کد خبر: 85598468
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید تایوان بر بررسی فوری ورود غیرقانونی چینی‌ها به این جزیره

تهران-ایرنا- معاون رئیس جزیره تایوان پس از اینکه روز شنبه یک مرد چینی در آب‌های نزدیک تایپه بازداشت شد، بر بررسی فوری ورودهای غیرقانونی و تامین امنیت ملی این جزیره تاکید کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، چو جونگ‌تای امروز (دوشنبه) با بیان این مطلب افزود: ما در ماه‌های اخیر درحال بررسی برخی از پرونده‌های ورود غیرقانونی اتباع چینی بودیم و این حادثه باعث شد تا ما احساس کنیم سرعت بررسی را افزایش دهیم.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که یک مرد چینی روز شنبه سوار بر قایق بادی در آب‌های نزدیک شهر جدید تایپه توسط پلیس دریایی تایوان بازداشت شد.

وی تضمین کرد که تامین امنیت ملی یک مسوولیت تزلزل‌ناپذیر برای مقامات این جزیره است.

رسانه‌های تایوانی به نقل از پلیس دریایی این جزیره نوشته بودند که آتش‌نشانی شهر جدید تایپه در اوایل صبح روز شنبه مردی را در ۱۰۰ متری ساحل رودخانه «هوکنگ» بازداشت کرده‌اند. پلیس دریایی تایوان هم برای درمان کم‌آبی شدید این تبعه چینی، وی را به بیمارستان اعزام کردند.

این مرد چینی ادعا کرده است که در چین بدهی‌هایی دارد و می‌خواهد زندگی جدیدی را در تایوان شروع کند.

در همین پیوند، تایوان ماه گذشته یک کاپیتان سابق نیروی دریایی چین را که به دلیل ورود غیرقانونی به این جزیره بازداشت کرده بود، مورد تعقیب قضایی قرار داد، اما پس از مدتی اعلام کرد که این موضوع هیچ ارتباطی با «مسائل نظامی یا امنیت ملی تایوان» نداشته است.

بنا به گفته‌ مقام‌های تایوان، این مرد چینی یکی از ۱۸ نفری است که در سال گذشته به عنوان پناهنده‌ از چین وارد این جزیره شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha