۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۸:۵۷
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85598474
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امدادرسانی اورژانس غرب خراسان به بیش از ۲۸ هزار نفر

۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۸:۵۷
کد خبر: 85598474
امدادرسانی اورژانس غرب خراسان به بیش از ۲۸ هزار نفر

سبزوار- ایرنا - سرپرست اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: نیروهای اورژانس غرب خراسان در نیمه نخست امسال به بیش از ۲۸ هزار نفر از بیماران و آسیب دیدگان حوادث ترافیکی و غیرترافیکی منطقه امدادرسانی کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، دکتر غلامعباس کافی روز دوشنبه، به مناسبت روز ملی فوریت های پزشکی، در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: اکنون اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۳۴۰ نیروی عملیاتی و ستادی و ۳۲ پایگاه شهری و جاده ای و یک پایگاه اورژانس هوایی، در زمینه خدمت رسانی به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت ۶ شهرستان غرب خراسان شامل سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد و نیز مسافران و زائران عبوری از جاده های این منطقه فعالیت دارند.

وی افزود:‌ در ۶ ماه گذشته حدود ۱۰۰ هزار تماس تلفنی با مرکز دیسپج اورژانس ۱۱۵ غرب خراسان برقرار شده که از این تعداد حدود سه هزار تماس مزاحمت تلفنی بوده و بیش از ۲۸ هزار تماس منجر به انجام ماموریت شده است.

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در ماموریت های اعزامی در حوادث ترافیکی به بیش از هفت هزار مصدوم امدادرسانی شده و در حوادث غیرترافیکی نیز بیش از ۲۱ هزار بیمار توسط پایگاه‌های اورژانس به مراکز درمانی منطقه منتقل شده اند.

دکتر کافی همچنین تعداد سورتی های پرواز اورژانس هوایی غرب خراسان را در نیمه نخست امسال ۳۷ مورد عنوان کرد و گفت: در این ماموریت های هوایی ۵۵ بیمار و مصدوم بدحال برای دریافت خدمات تخصصی و ویژه، به بیمارستان ها انتقال یافته اند.

وی شمار CPR موفق توسط نیروهای اورژانس غرب خراسان در مدت مذکور را ۲۰ مورد و تعداد زایمان های موفق در آمبولانس را نیز پنج فقره عنوان کرد.

سرپرست اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با تبریک روز ملی فوریت های پزشکی به فعالان این حوزه، گفت: دست اندرکاران این حرفه خادمان بی‌منت و فرشتگان نجات جامعه‌اند که لباس خدمت بر تن دارند و در سخت ترین لحظات که جان آدمی در خطر است با اراده ای قوی از جان و دل مایه گذاشته و در راه نجات جان هموطنان، ناملایمات مسیر را بر خود هموار می‌ سازند.

امدادرسانی اورژانس غرب خراسان به بیش از ۲۸ هزار نفر

۶ بیمارستان، ۳۱ مرکز اورژانس شهری و روستایی با ۵۱ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۲ دستگاه موتور آمبولانس و یک بالگرد به حادثه دیدگان و بیماران غرب خراسان رضوی در شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد، خدمات اورژانسی و درمانی ارائه می‌کنند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha