وظیفه اورژانس اجتماعی جمع‌آوری معتاد متجاهر نیست

تهران- ایرنا- معاون سلامت اجتماعی بهزیستی استان تهران با تاکید براینکه وظیفه اورژانس اجتماعی، جمع‌آوری معتاد متجاهر یا کودک کار نیست، گفت: اورژانس اجتماعی وظیفه ایجاد رفاه و توسعه رفاه اجتماعی را دارد و لازم است این ادبیات را در سازمان و سایر دستگاه‌های متولی تقویت کنیم.

به گزارش ایرنا از بهزیستی استان تهران، علیرضا محمدی افزود: باید تریبونی برای اورژانس اجتماعی داشته باشیم و ادبیات اورژانس اجتماعی تغییر کند چرا که فکر می‌کنند کار اورژانس اجتماعی مقابله با جرم و بزه است ولی در واقع این طور نیست اورژانس اجتماعی وظیفه ایجاد رفاه و توسعه رفاه اجتماعی را دارد.

وی اضافه کرد: بدنه اورژانس اجتماعی از مددکاران و روانشناسانی شکل گرفته که وظیفه دارند توسعه رفاه اجتماعی برای آحاد افراد جامعه داشته باشند و لازم است این ادبیات را در سازمان و سایر دستگاه های متولی تقویت کنیم.

معاون سلامت اجتماعی بهزیستی استان تهران ضمن اشاره به سلامت روان کارکنان اورژانس اجتماعی گفت: در این راستا موضوعاتی که می‌تواند کمک کند ایجاد امنیت شغلی و نگاه ویژه تر به کارکنان اورژانس اجتماعی در بحث حقوق و مزایا و همچنین در زمینه سلامت روانی و اجتماعی است.

محمدی ادامه داد: به طور مثال می‌توان از امکانات تفریحی و رفاهی که در سازمان وجود دارد و نیز از بضاعت سایر دستگاه ها استفاده کرد و یا اینکه همکاران و خانواده های آنها به ویژه کارکنان اورژانس اجتماعی و مربیان مراکز شبانه روزی می توانند با استفاده از یاری برگ، به صورت رایگان از خدمات مشاوره ای و روانشناختی بهره مند شوند و امیدواریم این موارد تا سال آینده محقق شود.

معاون سلامت اجتماعی بهزیستی استان تهران تاکید کرد: اهمیت اورژانس اجتماعی را درک کرده‌ایم و ما به عنوان امانتدار باید اورژانس اجتماعی را توسعه دهیم. اورژانس اجتماعی در راستای توسعه رفاه اجتماعی برای آحاد مردم است و موضوعی که در بحث توسعه اورژانس اجتماعی وجود دارد بحث استفاده از فن آوری و تکنولوژی روز است و ایجاد مرکز هدایت عملیات (Eoc) در حال پیگیری است.

وظیفه اورژانس اجتماعی جمع‌آوری معتاد متجاهر نیست


معوقات نیروهای اورژانس اجتماعی به زودی پرداخت می شود

محمد نصیری مدیرکل بهزیستی استان تهران نیز گفت: معوقات نیروهای اورژانس اجتماعی به زودی پرداخت می شود.

وی افزود: مجموعه اورژانس اجتماعی ۱۲۳ با تمام ضعف ها و کمبودهایی که در زیرساخت آن وجود دارد، نیروی متخصص آن همواره مایه افتخار بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران ادامه داد: عنصر نیروی انسانی، تخصص و تعهد مهمترین مولفه های اورژانس اجتماعی در سازمان بهزیستی است و سازمان وظیفه دارد زیر ساخت ها و نیروی انسانی را چه در بعد مادی و چه معنوی حمایت و تقویت کند.

نصیری اضافه کرد: به واسطه تعریفی که در قانون و دستورالعمل هیات وزیران و همچنین به واسطه اختیارات، مددکار اجتماعی دارای جایگاهی ویژه و متمایز است.

وی یادآور شد: در سطح بهزیستی کشور و همچنین در سطح ملی به دنبال تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و کلینیکی هستیم چراکه فعالیت اورژانس فعالیت حاکمیتی است و نیروهایی که در اورژانس کار می‌کنند باید نیروی حاکمیتی باشد و جذب خوبی در این زمینه مطرح است و در موضوع رفاهی هم در نیمه دوم سال به طور ویژه برای ۲۱۲ نفر از پرسنل شرکتی و کلینیکی برنامه اختصاصی خواهیم داشت و سهمیه عمومی در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه جامعه ایرنا، اورژانس اجتماعی با شماره تلفن ۱۲۳ با هدف بهبود اوضاع خانواده از سال ۱۳۸۶ تاسیس شد و اکنون ۲۴ ساعته در حیطه‌های کودک‌آزاری، همسرآزاری، زنان و دختران در معرض آسیب، فرار از منزل، خودکشی، معلول‌آزاری و والدآزاری ایفای نقش می‌کند.

بر این اساس، ۱۱ گروه آسیب پذیر شامل زنان و دختران آسیب دیده اجتماعی، افراد دارای اختلاف خانوادگی حاد، افراد با قصد یا اقدام به خودکشی، مبتلایان به اختلال هویت جنسی، دختران و پسران فراری از منزل، افراد با شرایط بحرانی ویژه، زوجین متقاضی طلاق، کودکان خیابان و کار، همسران آزاردیده، سالمندان و افراد دارای معلولیت آزاردیده و کودکان آزاردیده در تماس با خط ۱۲۳، خدمات لازم را دریافت خواهند کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha