۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۵۴
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85599197
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خانواده ها به رفتارهای پرخطر فرزندان خود نظارت داشته باشند

قزوین - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز بر لزوم نظارت خانواده های بر رفتارهای پرخطر فرزندانشان تاکید کرد و گفت: آموزش و پرورش و دستگاه های فرهنگی نقش بسزایی در کاهش رفتارهای پرخطر در بین جوانان و نوجوانان دارند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به افزایش حمل سلاح سرد بین جوانان و نوجوانان در جامعه، اظهار کرد: متاسفانه در سال های اخیر با توجه به نفوذ شبکه های اجتماعی غربی و تغییر سبک زندگی، میزان حمل سلاح سرد در این شهرستان افزایش یافته و موجب بروز نگرانی در بین خانواده ها شده است.

وی ادامه داد: عدم اطلاع جوانان و نوجوانان از مجازات بکارگیری و استفاده از سلاح سرد موجب شده تا برخی از این افراد هنگام درگیری توانایی غلبه بر خشم خود را نداشته و با استفاده از سلاح سرد علاوه بر ایجاد ناامنی در جامعه به خود و دیگران نیز آسیب وارد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین تقی زاده خاطرنشان کرد: براساس قانون، برای افرادی که نسبت به خرید و فروش، حمل و بکارگیری سلاح سرد اقدام کنند مجازات حبس و جریمه نقدی و برای افرادی که با استفاده از سلاح سرد قصد تهدید دیگران و ایجاد ناامنی در جامعه را داشته باشند، مجازات سختی در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر نقش خانواده ها در کاهش آسیب های اجتماعی، یادآور شد: خانواده به عنوان اولین و مهمترین پایگاه اجتماعی اثر گذاری بیشتری در تربیت جوانان و نوجوانان دارد و می تواند با افزایش نظارت ها به بهبود وضعیت فعلی جامعه کمک کند.

به گفته وی، با توجه به زمان بازگشایی مدارس، مدیران و مربیان پرورشی نیز بایستی اقدامات آموزشی با رویکرد پیشگیری از رفتارهای پرخطر را در مدارس اجرا کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز اضافه کرد: در کنار خانواده و مدرسه، دستگاه های فرهنگی هم باید ضمن بررسی عوامل افزایش حمل و بکارگیری سلاح سرد، تدابیر لازم را برای کاهش رفتارهای پرخطر بکار بگیرند و دستگاه های انتظامی و امنیتی نیز برای شناسایی، جمع آوری و برخورد با فروشندگان و حاملین سلاح سرد اقدام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha