۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۴۴
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85599261
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری جشنواره شو سواره از برنامه‌های جدی هیات سوارکاری زنجان است

زنجان - ایرنا - رئیس هیات سوارکاری استان زنجان گفت: با توجه به جذابیت ورزش سوارکاری، برگزاری شوهای سواره، سالانه علاقه‌مندان زیادی را به میدان‌های اسب‌سواری می‌کشاند و در زمره‌ برنامه‌های این دوره هیأت سوارکاری استان زنجان به صورت جدی قرار دارد.

محمدرضا رجبی خمسه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به برگزاری نخستین جشنواره شو سواره استان اشاره کرد و افزود: این رویداد با حضور ۶۳ سوارکار از هشت استان کشور به میزبانی زنجان در مجموعه پرورش اسب شاهین این شهر برگزار شد.

وی اضافه کرد: در این دوره از مسابقات که با نام یادواره غواصان دریادل برگزار شد، حضور سوارکارانی از استان های‎‌ اصفهان، یزد، کردستان، کرمانشاه، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و زنجان بسیار چشمگیر بود.

این مسوول ورزشی ادامه داد: در نخستین شوی سواره استان زنجان که با حضور راشد محمد حسینی سرکلانتر و ناظر رسمی فدراسیون برگزار شد، ۶۳ سوارکار به رقابت با یکدیگر پرداختند.

وی به اهداف برگزاری جشنواره شوی سوار اشاره و خاطرنشان کرد: نمایش مهارت اسب سواری، ترویج این ورزش حسنه، حفظ سنت‌ها و جذب گردشگر اشاره کرد.

خمسه خاطرنشان کرد: هم اکنون در استان زنجان ۱۵ باشگاه سوارکاری فعالیت می کنند که از این تعداد هشت باشگاه مربوط به شهرستان زنجان است که دارای مجوز رسمی و یا در شرف تمدید مجوز هستند.

وی با بیان اینکه از هشت باشگاه شهرستان زنجان ۶ باشگاه از لحاظ فضا و وسعت، جوابگوی ورزشکاران است افزود: از لحاظ استانداردهایی که برای مانژهای تمرین و مسابقه نیاز است نیز باشگاههای ما در سطح خوبی قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha