حسابرسان مدیریت شهری تهران انتخاب شدند

تهران بزرگ - ایرنا - اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز/سه‌شنبه/ حسابرسان سازمان‌ها، شرکت‌ها و مجموعه‌های وابسته به شهرداری را با حداکثر آرا انتخاب کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد آخوندی رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی طرح تعیین حسابرسان منتخب شورا گفت: عملکرد موسسات حسابرسی و انتقادات وارده مورد بررسی قرار گرفت و ۱۶ موسسه پس از فراخوان منتشر شده انتخاب شدند.

وی تاکید کرد: سوابق تمام موسسات، رعایت اصل جابجایی، آشنایی با مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌ها به طور کامل بررسی شده و تمامی قراردادها با شورا منعقد می‌شود و حق و حقوق آنها از بودجه شورا پرداخت خواهد شد و هرگونه عقد قرارداد توسط مناطق، شرکت‌ها و سازمان‌ها با موسسات حسابرسی ممنوع است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه در دوره چهارم توافق نامه ای با شهردار وقت انجام شد که حسابرسی‌ها دوبار انجام نشود، تاکید کرد: این توافق‌نامه در دوره ششم اجرایی شد و تلاش بر این است که حسابرسی‌ها در زمان خودش انجام شود.

آخوندی تاکید کرد: قرار بود از موسسات درجه الف استفاده کنیم، سال پیش گفتند تعداد موسسات کافی نیست و ما ناچاراً موسسات درجه ب و ج را اضافه کردیم. برخی موسسات به دلیل پیچیدگی کار، همکاری با دیگر نهادها و میزان پرداختی شورا با ما همکاری نکردند.

همچنین رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه در مواردی برخی مجموعه‌ها با حسابرسان همکاری نکرده اند، گفت: ما به شهردار اعلام کردیم که دستور همکاری دهد که پس از این تذکرات، موارد مرتفع شد.

وی افزود: درجه موسسات هرساله تغییر می کند، بعضاً برخی موسسات درجه ب به خوبی عمل کردند و گزارشات خوبی از سوی آنها ارائه شد و از سویی دیگر سازمانهای کشوری دیگری هم می خواهند از توان موسسات درجه الف استفاده کنند و همه این موسسات حسابرسی شهرداری را نمی پذیرند چراکه روند ساده نیست و درگیری هایی با بانک ها وجود دارد.

چمران ادامه داد: به تمامی این موسسات نامه نوشته شده و دعوت شدند اما شرکت نکردند؛ چون دیدند که حسابرسی یک شرکت یا منطقه شهرداری سخت است؛ نپذیرفتند که حسابرسی را انجام دهند و ما ناچار شدیم با موسساتی با درجه پایین تر همکاری کنیم.

حسابرسان مدیریت شهری تهران انتخاب شدند

شهرداری تهران ملزم به ایجاد سامانه پایش منابع آلاینده هوا شد

همچنین طرح الزام شهرداری به ایجاد سامانه شناسایی و پایش منابع آلاینده در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران امروز در دویست و شصت و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران مطرح و پس از بررسی با حداکثر آراء موافق به تصویب رسید.

مهدی پیرهادی رییس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص گفت: راه اندازی این سامانه سبب دسترسی سریع به اطلاعات و کاهش خطاهای احتمالی و تصمیم سازی در این حوزه می شود. باید تمام مجوعه‌های آلاینده ها در یک بستر مشخص شوند.

وی افزود: برای راه‌اندازی این سامانه توسط سازمان فاوا چهار ماه در نظر گرفته شده و برای تدوین دستورالعمل‌ها نیز سه ماه زمان پیش بینی شده است.

پیرهادی با بیان اینکه شهرداری تهران باید هر ۶ ماه یکبار گزارشات خود را ارائه دهد، یادآور شد: حداکثر تا پایان امسال باید این سامانه راه‌اندازی شود. شهرداری کارخانه‌های آسفالت و ام‌آراف را در اختیار دارد و باید سختگیرانه‌تر مورد پایش قرار بگیرد.

در ادامه صابر باغخانی‌پور مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران در این باره گفت: این سامانه در اختیار اداره کل محیط زیست و سازمان فاواست و شرکت کنترل کیفیت هوا از راه‌اندازی آن استقبال می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha