اجرای سه‌هزار برنامه به نیت سه‌هزار شهید استان سمنان در هفته دفاع مقدس

سمنان - ایرنا - فرمانده سپاه قائم(عج) استان سمنان گفت: ۳۴ عنوان برنامه شاخص در قالب سه‌هزار فعالیت به نیت سه‌هزار شهید استان برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس برنامه‌ریزی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار منصور شوقانی روز سه‌شنبه در نشست با اصحاب رسانه در سالن همایش قرارگاه قائمیون استان سمنان افزود: مشارکت اقشار مختلف مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد و مردم‌پایه‌بودن، محور برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این استان است.

وی اضافه کرد: تبیین راهکار حرکت شتابان در مسیر پیشرفت و آبادانی کشور و بیانیه گام دوم انقلاب در برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان سمنان مورد توجه است.

فرمانده سپاه قائم(عج) استان سمنان گفت: غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری یادواره‌ شهدا در نقاط مختلف استان، برگزاری نمایشگاه عکس، عملیات سایبری در فضای مجازی با محتوای دفاع مقدس و نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت از جمله برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این استان است.

وی ابراز کرد: برگزاری کارگاه‌های تحکیم بنیاد خانواده و جوانی جمعیت، راه‌اندازی مرکز نفس، اعزام تیم‌های روایت‌گری دفاع مقدس در مدرسه‌ها، برگزاری شب شعر، تهیه و توزیع نوشت‌افزارها و پویش نذر خون از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان سمنان است.

بازخوانی عملیات نصر هشت در زادگاه شهید دیپلمات ایران

سردار شوقانی اضافه کرد: برگزاری نمایش خیابانی، بازخوانی عملیات نصر هشت در امیریه دامغان زادگاه شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه دولت سیزدهم، بزرگداشت مقام سرباز و بزرگداشت شهدای زن استان سمنان در دفاع مقدس، از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان سمنان به شمار می‌رود.

اجرای سه‌هزار برنامه به نیت سه‌هزار شهید استان سمنان در هفته دفاع مقدس

هدفگذاری نصب سه‌هزار صفحه خورشیدی

وی افتتاح طرح‌های تولید برق از نیروگاه‌های مقیاس کوچک خانگی با همراهی بخش‌های دیگر را از برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان سمنان برشمرد.

سردار شوقانی اظهار کرد: نصب سه‌هزار صفحه خورشیدی در بازه زمانی سه ساله در استان سمنان در دستور کار است که امسال نصب ۶۰۰ صفحه هدفگذاری و ۲۹۲ صفحه تا کنون نصب شد.

دفاع مقدس گنجینه معنوی است

مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه قائم(عج) استان سمنان گفت: هشت سال جنگ تحمیلی میراث گرانقیمت و گنجینه معنوی ماندگار برای ملت ایران است، چرا که مردم غیور این مرز و بوم پیروزی را با ایمان و روحیه مجاهدت در راه خدا به دست آوردند و تقویت روحیه مقاومت و همدلی با یادآوری ارزش‌های دفاع مقدس رمز موفقیت است.

حجت الاسلام سید محسن حسینی دیباجی افزود: مقاومت در مقابل ظالم و متجاوزگر از تاکیدهای خداوند متعال در قرآن کریم است و ملت ایران نیز در دفاع مقدس با مقابله با دشمنان حماسه خلق کردند.

وی اضافه کرد: آشکارسازی ماهیت دشمنان، تقویت ایمان و اعتقاد و تماشای قدرت و حمایت الهی از برکات دفاع مقدس است.

وی اظهار کرد: حفظ و افزایش انقلابی‌گری و بصیرت داشتن لازمه مقابله با دسیسه‌های دشمنان در برهه کنونی است.

مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه قائم(عج) استان سمنان گفت: ۶۰ درصد تجارت جهان از تنگه هرمز و باب‌المندب است که بسته شدن این تنگه ضربه بزرگ جهانی است و دشمن از ترس بسته شدن این تنگه، پیشینه راهبردی، برخورداری از حمایت منطقه‌ای و قدرت نظامی ایران اسلامی جرات حمله به نظام جمهوری اسلامی ایران ندارد.

نقش‌آفرینی بسیج طلاب در گرامیداشت هفته دفاع مقدس

حجت الاسلام حسینی دیباجی اظهار کرد: بسیج طلاب استان سمنان ۳۳ عنوان برنامه برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس دارد.

به گفته وی، برگزاری همایش جهاد تبیین، مسابقه کتاب‌خوانی، خاطره‌گویی، اعزام گروه جهادی به اردوی فرهنگی و تبلیغی و برپایی ایستگاه صلواتی از جمله برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.

مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه قائم(عج) استان سمنان گفت: رسانه‌ها به سربازان عرصه اطلاع‌رسانی نقشی مهم در آگاهی‌بخشی به جامعه و تحقق جهاد تبیین دارند.

نگاهی به آمار رزمندگان و شهدای استان سمنان

شمار شهدای جهاد در استان سمنان به حدود ۱۱۳ نفر می‌رسد که معادل چهار درصد از آمار کل شهدای استان را تشکیل می‌دهد و بر پایه گزارش‌ها، آمار شهدای جهاد استان با ۱۱۳ نفر معادل سه و ۶ دهم درصد از کل شهدای جهاد کشور را شامل می‌شود که بیش از سه برابر میانگین کشوری را به خود اختصاص داده است.

از سه هزار شهید استان سمنان، ۲۲۰ نفر ورزشکار و ۹۶ شهید در عرصه بهداشت و درمان به فیض شهادت رسیدند و ۷۰۰ نفر از رزمندگان جبهه‌های جنگ حق علیه باطل که از این حوزه عازم نبرد شده بودند نیز به جایگاه والای جانبازی نائل آمدند.

از مجموع ۹۶ شهید بهداشت و درمان دفاع مقدس استان سمنان، یک شهید پزشک بود، ۶ شهید نیز بهداشت و پزشکیار، ۵۶ شهید امدادگر، ۹ شهید حامل مجروحان، ۹ شهید راننده آمبولانس و ۱۸ شهید نیز بهداشتیار و عضو کادر بهداشت و درمان رزمندگان دفاع مقدس بودند که به شهادت رسیدند.

شمار کل جانبازان استان سمنان هفت هزار و ۲۰۰ نفر است که از این تعداد یکهزار و ۸۰۷ نفر از جانبازان استان را جانبازان شیمیایی تشکیل می‌دهند. ۲۰۷ نفر دارای بیش از ۲۵ درصد جانبازی هستند.

طبق گزارش‌ها، در کشور به ازای هر ۱۲۴ نفر یک نفر جانباز و در استان سمنان به ازای هر ۵۸ نفر یک نفر در دوران دفاع مقدس جانباز شدند و استان سمنان بیش از ۲ و یک دهم برابر میانگین کشوری جانباز دارد و همچنین یکهزار و ۷۴۷ نفر از این جانبازان بیش از ۲۵ درصد جانبازی دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha