برگزاری اجلاسیه شهدای شاهرود در مهر ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی شد

شاهرود - ایرنا - امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی شاهرود گفت: اجلاسیه یکهزار و هفت شهید مدفون شهرستان از ۲۴ تا ۲۷ مهر ۱۴۰۳ در این شهر برنامه‌ریزی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام عباس امینی روز یکشنبه در نشست مشترک شورای فرهنگ عمومی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شاهرود که در سالن جلسات سپاه پاسداران برگزار شد، اظهار کرد: این اجلاسیه در محل گلزار شهدا و مصلای پیامبر اعظم(ص) به مدت سه روز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، تبیینی و تبلیغی در دستور کار قرار دارد، افزود: مسوولان کمک کنند تا این اجلاسیه در تراز مردم شهرستان اجرا شود و همگان به ویژه جوانان از آن بهره‌مند شوند.

حجت الاسلام امینی به بازگشایی مراکز علمی طی هفته آینده اشاره کرد و گفت: بازگشایی مراکز علمی نیازمند الزاماتی است که باید اولیاء، مربیان و مسوولان تعلیم و تربیت به آن توجه بیشتری داشته باشند.

وی به برگزاری گردهمایی ائمه جمعه استان با معاونان آموزشی، آموزش و پرورش در روز گذشته اشاره کرد و گفت: مدرسه‌ها در نهادینه کردن اقامه فریضه نماز یکی از مراکز تاثیرگذار بر دانش‌آموزان است.

برگزاری اجلاسیه شهدای شاهرود در مهر ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی شد

رییس شورای فرهنگ عمومی شاهرود به حضور دانشجویان اتباع خارجی در دانشگاه‌های این شهرستان اشاره کرد و افزود: مسوولان باید با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، قوانین کشور را به این دانشجویان اطلاع‌رسانی کنند.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: دفاع مقدس برای همه مردم و اجزای نظام است و همه در برگزاری برنامه‌های این هفته باید مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس در فرهنگ عمومی تاثیرگذار است، تصریح کرد: با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی باید مردم به ویژه جوانان را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کرد.

امام جمعه شاهرود برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه هوش مصنوعی را ضروری خواند و گفت: برگزاری این دوره‌ها یک معروف اجتماعی است و فراگیری فناوری‌های نوین در حوزه‌های مختلف از جمله فضای مجازی به ویژه هوش مصنوعی از واجبات و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.

اجرای برنامه‌های دفاع مقدس با مشارکت مردم

معاون استاندار سمنان و فرماندار ویژه شاهرود هم در این نشست گفت: اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس باید با مشارکت همه مردم، دستگاه‌های اجرایی و نهادها انجام شود تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

ابوطالب جلالی به برگزاری شورای آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: ضرورت‌های آغاز سال تحصیلی از جمله تجهیز مدرسه‌ها، سرویس رفت و آمد دانش‌آموزان و دغدغه‌های والدین در این شورا مورد بررسی قرار گرفت.

وی بر تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی با اولویت دانشجویان خارجی تاکید کرد و افزود: دانشگاه صنعتی شاهرود برای اسکان ۹۰۰ دانشجوی عراقی خوابگاه آماده دارد.

کسب ۲ مقام کشوری در حوزه آموزش و پرورش شاهرود

مدیر آموزش و پرورش شاهرود هم در این نشست گفت: آمادگی آغاز یک مهر پرنشاط با شعار«برای ایران، برای مدرسه» با تلاش همکاران، مدیریت شهری و مسوولان فراهم شده است.

سیدمحمد موسوی از کسب رتبه ششم کنکور سراسری در منطقه ۲ توسط سیدرضا میراسدی دانش‌آموز کم بینا و حافظ قرآن شاهرودی خبر داد و افزود: این دانش‌آموز بارها در مقاطع مختلف مورد تجلیل مسوولان شهرستان و استانی قرار گرفته است.

وی به کسب ۲ مقام برتر شاهرود با عنوان مدارس پیشتاز کشوری در اجرای طرح «الف تا» اشاره کرد و گفت: مدرسه شاهد شهید آوینی به مدیریت جلال عرب اسدی و مدرسه فضیلت روستای دهملا به مدیریت فاطمه حسنیان در استان سمنان و کشور درخشیدند.

موسوی به برنامه‌های آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و افزود: ۲۰۷ مدرسه دولتی و غیردولتی و ۵۰ مهد کودک با رشد یک و هفت دهم درصدی نوآموز، از ابتدای سال جدید تحصیلی کار خود را آغاز می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه زنگ غنچه‌ها فردا(دوشنبه) در مهدکودک باغ امید زندگی نواخته می‌شود، ادامه داد: زنگ شکوفه‌ها ویژه دانش آموزان پایه اول در مدرسه خدیجه کبری، زنگ جوانه‌ها ویژه دانش آموزان پایه هفتم در مدرسه دخترانه ابوذر غفاری و زنگ بازگشایی مدرسه‌ها روز یکم مهر در مدرسه شهید میرغفوریان طنین‌انداز می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شاهرود ابراز کرد: چهار هزار ساعت آموزش توسط حق التدریسان بازنشسته و نیروهای رسمی برنامه ریزی شده است.

وی از بازنشستگی ۱۴۲ نیروی آموزش و پرورش شاهرود طی تابستان امسال خبر داد و گفت: ۱۰۸ معلم، جایگزین افراد بازنشسته شدند.

اجرای ۴۷۵ برنامه متنوع در هفته دفاع مقدس

فرمانده سپاه ناحیه شاهرود در نشست شورای فرهنگ عمومی گفت: سپاه پاسداران این ناحیه در هفته دفاع مقدس اجرای ۶۷ برنامه شاخص را در دستور کار دارد.

سرهنگ محمدمهدی اسماعیلی افزود: ۴۷۵ برنامه توسط پایگاه‌های مقاومت با هدف کمک‌رسانی در مناطق کم برخوردار انجام می‌شود.

وی هدف از اجرای این برنامه‌ها را ترویج فرهنگ مقاومت خواند و گفت: تقدیر از ارکان مسجدها نیز در دستور کار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha