چند واحد آموزشی و ورزشی در شهریار با حضور استاندار تهران به بهره‌برداری رسید

شهریار - ایرنا - در آستانه سال تحصیلی جدید با حضور استاندار تهران، مسئولان استانی و شهرستانی ۲ مدرسه در شهرک وائین شهریار روز سه شنبه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، در این آیین ابتدا مدرسه ۱۴ کلاسه شهید محمد آژند در زمینی به مساحت یکهزار و ۸۵۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیاردریال به بهره برداری رسید و در اختیار آموزش و پرورش شهرستان شهریار قرار گرفت.

طرح آموزشی بعدی در قطعه سوم شهرک وائین مدرسه ۱۴ کلاسه شهید سجاد عفتی در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیاردریال به بهره برداری رسید.

این گزارش می افزاید: اعتبار هزینه شده برای ساخت این مدارس ۷۰۰ میلیاردریال است که به همت شهرداری شهریار، آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس استان تهران به سرانه آموزشی شهرستان شهریار اضافه شد و از سال تحصیلی جدید، در اختیار تعلیم و تربیت شهرستان شهریار قرار خواهد گرفت.

استاندار تهران و هیات همراه همچنین ساختمان آتش نشانی محمد آباد شهریار را افتتاح کردند.

این ساختمان با ۳۲۰ میلیاردریال اعتبار و در زمینی به مساحت ۵۰۰ مترمربع آماده بهره برداری شده که ماشین آلات و تجهیزات لازم آتش نشانی محمدآباد شهریار نیز توسط شهرداری شهریار خریداری شده است.

با حضور استاندار تهران و هیات همراه سالن ورزشی شهید مدافع حرم علی مرادی در صباشهر افتتاح شد.

این سالن ورزشی به همت شهرداری و شورای شهر صباشهر در زمینی به مساحت یکهزار و ۶۵۶ متر مربع و با ۳۲۰ میلیاردریال اعتبار به سرانه ورزشی شهرستان شهریار و شهر صباشهر افزوده شد و از این پس در اختیار مردم صباشهر جهت انجام فعالیت های ورزشی قرار خواهد گرفت.

افتتاح مجموعه ورزشی اتحاد در شهر باغستان بدست استاندار تهران 

طی مراسمی با حضور استاندار تهران، معاون عمرانی استانداری ،  فرمانداری ، مسئولین شهرستان شهریار و شهر باغستان مجموعه ورزشی اتحاد شامل زمین چمن استاندارد مصنوعی و رختکن با مشارکت بخش خصوصی و شهرداری باغستان به صورت bot افتتاح و به بهره‌برداری رسید .

علیرضا فخاری، استاندار استان تهران حین افتتاح پروژه‌های عمرانی، در رابطه با ورزشگاه تازه تاسیس باغستان گفت :  امیدوارم با همت و تلاشی که عزیزان برای این کار مهم، در بخش خصوصی داشتند؛ با یک فاصله زمانی تا نه سال آینده، انشالله این را به کار خواهند گرفت و به استاندارد های لازم و افزایش سرانه‌های ورزشی شهر کمک کند تا جوانان ما، بتوانند از این فضا به خوبی استفاده کنند. 

وی  افزود: به نظر من ورزش فوتبال به‌خاطر، ویژگی‌های اجتماعی خود و کار ورزش تجمعی، استقبال زیادی دارد و از ورزش‌های انفرادی جدا است. این ورزش یک جو اجتماعی تولید می‌کند و به همین دلیل، مورد توجه عام است. به نظر من دوستانی که وارد این عرصه می‌شوند، به تعبیری از توسعه فرهنگ و سرمایه‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری می‌کنند و این عمل خیری است که قابل توجه است. 

فخاری از آینده روشن علاقه‌مندان فوتبال در باغستان سخن گفت: به نظر ما هم تمرکز بر روی فوتبال به عنوان یک ورزش فراگیر و همه‌گانی و پرطرفدار باید در دستور کار حوزه‌های تربیت بدنی و آموزشی باشد.

مدارس افتتاح شده در شهریار آمادگی کامل را برای ارائه خدمات دارند

استاندار تهران گفت : مدارس تازه تاسیس، آمادگی کامل را برای جذب دانش‌آموز دارد؛ همچنین مکان‌های خدماتی مانند آتش‌نشانی و سایر مراکز، از ظرفیت لازم را برای ارائه خدمات در شرایط بحران، برای مردم برخوردارند.

علیرضا فخاری استاندار استان تهران در حین افتتاحیه پروژه های آموزشی و خدماتی ضمن تشکر از شهرداری شهریار میزان آمادگی این مراکز برای ارائه خدمات سخن درمیان آورد: بازدیدهای انجام شده به وضوح نشان می‌دادند که این مدارس تازه تاسیس، آمادگی کامل را برای جذب دانش‌آموز دارد؛ همچنین مکان‌های خدماتی مانند آتش‌نشانی و سایر مراکز، از ظرفیت لازم را برای ارائه خدمات در شرایط بحران، برای مردم برخوردارند.

وی در ادامه، برنامه های پیشرو و شهرهای بازدید شده بیان کرد: برنامه‌هایی که امروز شاهد آنان هستیم؛ بخشی از آنها شامل مدارس و بخشی مراکز ورزشی و فرهنگی است که در باغستان و سایر شهرها برگزار می‌شود. قطع به یقین، هر دوره ماهیانه پروژه‌هایی در دست اقدام قرار می‌گیرد که انشالله در فرصت مناسب به اطلاع مردم عزیز خواهد رسید.

در این میان فخاری در رابطه افتتاح پروژه مترو در شهریار اظهاراتی را ارائه داد: مترو قطعا یکی از امکانات حمل‌ونقلی ما است. در حقیقت پروژه مترو با هزینه بسیار بالا انجام می‌شود؛ اما کارکرد آن در نظام حمل‌ونقل یک کارکرد بی‌بدیلی است؛ زیرا می‌تواند آرامش و آسایش بخصوصی برای مسافرین فراهم کند.

این مسئول از اقدامات انجام شده در این پروژه سخن گفت: پروژه مترو، در اصل کار مطالعاتی آن انجام شده‌است، مسیریابی آن به اتمام رسیده‌است و مطالعات زیرسطحی صورت گرفته شده‌است. برای اینکه بشود منابع مالی را برای اجرای این طرح تامین کرد؛ از طرف شهرداری های شهرهای غرب استان، شرکت مشترکی ایجاد شده‌است که از طریق آن شرکت، انشالله بتوانند هدایت مالی منابع را، برای اجرای پروژه داشته باشند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد : سایر تجهیزات مربوط به مترو، از قبیل واگن‌ها و سیستم‌های کنترلی که لازم است در مسیر مترو نصب شود؛ انشالله به زودی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

استاندار تهران و هیات همراه در بدو ورود به شهرستان شهریار با حضور بر مزار شهدای شهرک وایین با نثار گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ آنان ادای احترام کردند و یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha