۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۹:۱۷
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85599778
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخبگان و حقوقدانان زنجان به اجرای قانون جدید شوراهای حل اختلاف کمک کنند

زنجان - ایرنا - رییس کل دادگستری زنجان گفت: نخبگان ، حقوقدانان و نمایندگان حقوقی ادارات در اجرای قانون جدید شوراهای حل اختلاف دادگستری و دادگاه های صلح یاری کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ،حجت السلام والمسلمین علی فرجی روز سه شنبه در جلسه هم افزایی با نخبگان ، حقوقدانان ، کارشناسان رسمی و نمایندگان حقوقی ادارات افزود: با تصویب قانون جدید شوراهای حل اختلاف و اجرای آن در سطح کشور و استان زنجان فرایند رسیدگی در این نهاد وارد مرحله جدیدی می شود که شوراهای حل اختلاف صرفا پرونده هایی را که قابلیت گذشت دارند را سازش خواهند کرد.

وی با بیان اینکه با اجرای قانون جدید و راه اندازی دادگاههای صلح در استان ممکن است در ماه‌های اولیه با تراکم آمار و حجم کار در این دادگاه‌ها مواجه باشیم گفت : با همکاری وهم افزایی جامعه نخبگان حقوقدانان و نمایندگان حقوقی ادارات از این مرحله هم با موفقیت عبور خواهیم کرد .

فرجی برحق اظهار داشت : مجموعه دادگستری استان برای روان سازی و تسهیل در امور تمام تلاش خود را انجام خواهد داد تا مردم دچار زحمت نشوند .

وی با بیان اینکه رسیدگی در دادگاههای صلح در دعاوی مالی تا سقف ۵۰ میلیون تومان خواهد بود اظهار داشت: رسیدگی در این دعاوی قطعی است و بخشی از این رسیدگی ها نیز یک مرحله ای خواهد بود .

این مسوول خاطر نشان کرد: سیاست کاری دادگستری بر اساس رویکرد مشورتی، تبادل افکار و آراء و تصمیات بر اساس عدالت خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha