سوخت مصرفی نیروگاه سبلان اردبیل​ ۷۶ درصد افزایش یافت

اردبیل - ایرنا - مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اردبیل گفت: ۱۲۷ میلیون لیتر سوخت، در پنج ماه گذشته ​به نیروگاه تولید برق سبلان​ ارسال شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۷۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اردبیل، سید حجت مدنی عصر سه شنبه اظهار کرد: میزان سوخت فعلی نیروگاه سبلان مطلوب است و در صورت ثبت بموقع درخواست‌، فرآورده نفتی بدون محدودیت به مقصد مورد نظر ارسال می‌شود.

وی بر ذخیره‌سازی سوخت دوم تاکید کرد و ادامه داد: قبل از فصل پاییز به همه مصرف‌کنندگان توصیه می‌کنیم سوخت دوم را ذخیره‌سازی کنند و در مورد نیروگاه نیز بر ذخیره سازی سوخت دوم تاکید شده است.

او با اشاره بر ضرورت مصرف بهینه سوخت در بخش خانگی، گفت: منظور از مصرف بهینه، کم مصرف کردن نیست، بلکه درست مصرف کردن است و به همین دلیل اگر شهروندان فقط ۱۰ درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند، برق هیچ خانه و کارخانه‌ای قطع نمی‌شود.

به گزارش ایرنا ، نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل یکی از نیروگاه‌های ایران از نوع سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید ۱۴۴۰ مگاوات است که شامل ۶ واحد گازی ۱۵۹ مگاواتی مدل V۹۴/۲A و ۳ واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی در زمینی به مساحت ۸۰ هکتار است.

در طرح توسعه این نیروگاه ، سه واحدِ بخشِ بخار سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید ۴۸۰ مگاوات به ظرفیت این نیروگاه اضافه شده است که در نهایت ظرفیت تولید برق آن پس از تکمیل به ۱۴۴۰ مگاوات خواهد رسید.

سوخت اول این نیروگاه، گاز طبیعی است که ایستگاه آن با ظرفیت ۳۰۰ هزار متر مکعب در ساعت ساخته شده و برای تامین سوخت دوم نیروگاه (گازوئیل) نیز ۶ دستگاه مخزن جمعاً به ظرفیت ۱۲۰ میلیون‌ لیتر ساخته شده‌ است.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha