۲۱ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۰۸
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 85226281
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۷ میلیون لیتر سوخت مایع تحویل نیروگاه سبلان اردبیل شد

اردبیل- ایرنا- مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل از ارسال بیش از ۶۷ میلیون لیتر سوخت مایع نفت گاز به نیروگاه سبلان خبر داد.

سیدحجت مدنی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تحویل مستمر نفت‌گاز به عنوان سوخت دوم جهت ذخیره‌سازی به نیروگاه سبلان گفت: شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل آمادگی کاملی برای تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه دارد و در صورت درخواست‌ به‌موقع ، فرآورده بدون کمبود و محدودیت تحویل نیروگاه می‌شود.

مدیر شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل افزود: میزان مصرف سوخت مایع در نیروگاه سبلان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۲۳ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به برنامه‌های شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی برای تحویل و تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه بخصوص سوخت جایگزین اظهار کرد: با توجه به شروع فصل پاییز لازم است مصرف‌کنندگان برای ذخیره‌سازی سوخت دوم اهتمام ویژه داشته باشند.

به گزارش ایرنا ، نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل یکی از نیروگاه‌های ایران از نوع سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید ۱۴۴۰ مگاوات است که شامل ۶ واحد گازی ۱۵۹ مگاواتی مدل V۹۴/۲A و ۳ واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی در زمینی به مساحت ۸۰ هکتار است.

در ادامه طرح توسعه این نیروگاه ، سه واحدِ بخشِ بخار سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید ۴۸۰ مگاوات به ظرفیت این نیروگاه اضافه شده است که در نهایت ظرفیت تولید برق آن پس از تکمیل ۱۴۴۰ مگاوات خواهد رسید.

سوخت اول این نیروگاه، گاز طبیعی است که ایستگاه آن با ظرفیت ۳۰۰ هزار متر مکعب در ساعت ساخته شده و برای تامین سوخت دوم نیروگاه (گازوئیل) نیز ۶ دستگاه مخزن جمعاً به ظرفیت ۱۲۰ میلیون‌ لیتر ساخته شده‌ است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل همچنین درباره تامین سوخت ناوگان هوایی در استان گفت: سال گذشته برای یک‌هزار و ۹۴ پرواز ناوگان هوایی ۲ میلیون و ۸۵۴ هزار لیتر سوخت تامین و توزیع شده است.

مدنی اضافه کرد: مقدار مصرف این فرآورده در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه گذشته ۴۱ درصد و تعداد پروازها ۲۱ درصد افزایش داشته است.

وی یادآورشد: سوخت‌رسانی به ناوگان هوایی از مسئولیت‌های حساس و استراتژیک شرکت محسوب می شود که شرکت پالایش و پخش با جدیت آماده خدمات‌رسانی مطلوب به ناوگان هوایی مسافری در استان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha