المیادین: انفجارهای لبنان کار «موساد» و «امان» است/در پیجرها مواد منفجره کار گذاشته‌اند

تهران- ایرنا- شبکه المیادین جزئیات جدیدی را درباره انفجارهای لبنان ارائه کرد و سرویس جاسوسی «موساد» و سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی موسوم به «امان» را عامل این انفجارها اعلام کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، شبکه المیادین به نقل از منابع امنیتی اعلام کرد: دستگاه‌های «پیجر» منفجر شده از مبدأ ارسال در قطعه «آی‌سی» آنها مواد منفجره کار گذاشته بودند.

منابع المیادین اعلام کردند: مواد منفجره کار گذاشته شده در دستگاه‌های پیجر از طریق بررسی با استفاده از دستگاه‌های معمولی قابل کشف نیستند و تشخیص مواد منفجره کار گذاشته شده با استفاده از دستگاه‌های شناسایی موجود، حتی در فرودگاه‌ها ممکن نبود.

طبق اعلام این منابع امنیتی، سرویس‌های جاسوسی «موساد» و «امان» رژیم صهیونیستی پشت این حمله بوده‌اند.

منابع مذکور اضافه کردند: باتری دستگاه عامل انفجار نبوده است، بلکه دلیل آن مواد لیتیومی بود که هنگام دریافت پیام باعث انفجار شد و پیجرهای خاموش مانند نسخه‌های قدیمی دستگاه منفجر نشدند.

منابع المیادین اعلام کردند: طی چهار ثانیه پس از دریافت صدای پیام مکتوب، دستگاه‌ها به طور خودکار منفجر شدند و اسرائیل علاوه بر جنایات بی‌سابقه در نوار غزه، با این اقدام تمامی قوانین ممنوعه در جنگ‌های امنیتی را زیر پا گذاشت.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی دیروز سه‌شنبه در اقدامی جنایتکارانه تعدادی از دستگاه های دریافت پیام (پیجر) در لبنان را منفجر کرد.

حزب الله لبنان نیز سه شنبه در بیانیه نخست خود در این باره اعلام کرد: حدود ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه بعد از ظهر روز سه‌شنبه تعدادی از دستگاه‌های دریافت پیام (پیجر) که توسط تعدادی از کارگران واحدها و مؤسسات مختلف حزب‌الله مورد استفاده قرار گرفته بود، به شکل مبهمی منفجر شدند.

وزارت بهداشت لبنان نیز اعلام کرد که درپی این جنایت ۱۲ نفر در لبنان شهید و حدود ۲۸۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

حزب‌الله لبنان صبح امروز نیز در آخرین بیانیه خود با تاکید بر اینکه جنایت رژیم صهیونیستی عزم نیروهای مقاومت برای جهاد را دوچندان می کند، اعلام کرد که رژیم اشغالگر، به خاطر این جنایت تاوان سختی پس خواهد داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha