«خوش نمک» مرزبندی بین مهمان‌ها ندارد/ هدف ما خنداندن مخاطبان است

تهران- ایرنا- کارگردان «خوش نمک» می‌گوید: این برنامه تلویزیونی مرزبندی میان مهمان‌ها اعم از هنرمندان و مردم عادی ندارد و هدف ما خنداندن مردم است.

امیرحسین طهرانی امروز (پنجشنبه) در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، راجع به تغییرات فصل جدید خوش‌نمک گفت: این برنامه در چهار فصل تولید شده است؛ در ابتدا قرار بر ساخت خوش‌نمک به صورت دیگری بود، اما در نهایت فصل نخست از برنامه کاملا با ایده‌ای نو و بدون مشابه خلق و تولید شد. در ادامه و فصل دوم از برنامه، قالب برنامه تغییراتی داشت که آن را از حالت مسابقه و لیگ خارج می‌کرد و به محتوا و گفت و گو بین اقشار و مشاغل مختلف در قالب گروه‌های سه نفره در برنامه پرداخته می‌شد که با شوخی‌ها و موقعیت‌های کمدی نیز همراه بود.

وی با تاکید بر حضور مردم عادی و بدون پیشینه هنری به عنوان شرکت کننده و مهمان در برنامه، اظهار داشت: حضور اقشار مختلف به لحاظ تنوع در ارائه محتوا و خروجی متنوع و غیرتکراری از هر قسمت از برنامه، آن را برای مخاطب جذاب می‌کرد. اما می‌توان گفت تا حدودی فضای خنده و کمدی و طنز کمرنگ‌تر شده بود و این هم به جهت عدم شناخت کافی مهمانان از ساخت موقعیت‌های کمدی در بداهه و لحظه بود. در نتیجه نمی‌شد بازی و چالش خاصی را ارائه داد؛ پس مجدد ناچار به تغییراتی در فصل‌های بعدی شدیم.

طهرانی با اشاره به تصمیم مجدد نسبت به بازگشت به قالب قبلی برنامه، خاطرنشان کرد: بعد از تولید ۳۰ تا ۳۵ قسمت از فصل دوم از برنامه به این نتیجه رسیدیم که همان مدل فصل نخست را تولید کنیم تا هیجان و ریتم برنامه را بالاتر ببریم و با قرار دادن مهمانان در لیگ امتیازی، رقابت در کنار رفاقت و فضای شاد نیز به وجود آید.

کارگردان برنامه خوش‌نمک با اشاره به افزایش ظرفیت تماشاچیان برنامه، افزود: دکوری کوچک با ظرفیت محدودی که وجود داشت را چند برابر کردیم تا تماشاچیان و شرکت کننده‌گان در فضای بهتری حاضر شوند. اما دیگر تغییر مهم در ادامه، تغییر مجریان برنامه بود.

وی از تغییر مجری به عنوان یکی دیگر از تغییرات مهم برنامه خبر داد و افزود: دو فصل نخست را میلاد صالح‌پور اجرا کرد، اما به دلیل درگیری‌های شغلی با او خداحافظی کردیم و تصمیم گرفتیم با سید علی زرگر که از همان روز اول در گروه محتوا هم حضور داشت به عنوان مجری و همین طور در کنار او علی فریادی که تجربه اجرا در برنامه های مختلف هم داشت به‌عنوان مجری دوم ادامه دهیم، تا ضمن خلق موقعیت و چالش، به جذابیت های فضای اصلی برنامه هم کمک کرد.

«خوش نمک» مرزبندی بین مهمان‌ها ندارد/ هدف ما خنداندن مخاطبان است

کارگردان برنامه خوش نمک از دیگر اقدام خود برای تقویت طنز و کمدی در این برنامه توضیحاتی داد و گفت: فصل سوم با حضور یک سری مهمانانی که سابقه تولید محتوا در فضای مجازی و غیر از تلویزیون را داشتند به تولید رسید. بنابراین نگاه به طنز ویژه‌تر اتفاق افتاد و در نهایت برنامه در خروجی جذاب‌تر شد.

طهرانی در ادامه با اشاره به چالش‌ها و ایرادات، اظهار داشت: بخشی از مشکلات برنامه مربوط به گروه‌بندی و تعداد افراد در گروه ها بود. پنج یا ۶ بار دیدن هر نفر یا گروهی که قرار بود فینالیست شوند کمی برنامه را به تکرار می‌کشاند و از حوصله تماشاچی خارج بود. بنابراین تصمیم گرفتیم لیگ و رقابت را در فصل سوم به پایان برسانیم و ادامه برنامه را با همان جنس از مهمانان در کنار گلچین مهمانان در همه سه فصل از برنامه استفاده کنیم و از شروع ماه ربیع الاول پخش فصل چهارم آغاز شد.

وی، رسالت این برنامه در همه فصل‌ها را سرگرم کردن و خنداندن مخاطببیان کرد و افزود: نمی دانم در این راه موفق بودیم یا نه، به‌طور قطع ایرادات زیادی هم وارد است، اما هدف وتلاشمان پیوسته همین بوده و هست.

طهرانی در پاسخ به موضوع ورود فعالان مجازی به تلویزیون، تصریح کرد: معتقدم اگر کلی‌تر نگاه کنیم رسانه و فضای ارائه محتوا، ‌چیزی است که در همه دنیا جذابیت های خودش را دارد و هر کسی به دنبال خلق و ارائه محتوا و دیده شدن زحماتش است. چه رسانه ملی در هر کشور و چه فضای مجازی چه بهتر که این شرایط توسط هر کشوری سهل و در دسترس قرار بگیرد تا خلاقیت و توانمندی افراد در جهتی درست قرار بگیرد و به نتیجه برسد. این برنامه هم به اندازه خودش این زمینه را برای هر کسی که دنبال رسانه ای برای نشان دادن خودش و توانایی‌ و خلاقیت‌اش در ارائه محتوا را دارد فراهم می‌کند تا در چارچوب و قالبی درست و در راستای قوانین و موازین کشور عزیزمان در برنامه خوش‌نمک به‌عنوان مهمان حاضر شود، زیرا بازدید و بازخورد محتوا در رسانه ملی بیش از فضای مجازی و رسانه های متفرقه خواهد بود.

وی از بازخودهای خوب مخاطبان نسبت به برنامه خوش‌نمک اظهار شادی کرد و افزود: با اینکه تا این لحظه ۶ قسمت بیشتر پخش نشده، اما بازخوردها خوب بوده است. بر اساس بررسی‌ها در پایگاه‌های خبری و فضای مجازی مجموع بازخوردها تا به امروز خوب بوده است. افرادی که انتقادی هم دارند با جان و دل می‌پذیریم و از نظراتشان برای هرچه بهتر بودن استفاده میکنیم تا هرچه بهتر باشیم.

کارگردان برنامه خوش نمک با اشاره به تلاشش برای پای تلویزیون نشان دادن همه گروه‌های مخاطب، گفت: شاید بخشی از برنامه که جوان ها و نوجوان ها دوست داشته باشند مورد علاقه بزرگ ترها نباشد و برعکس، بخشی از برنامه مورد علاقه بزرگ‌تر ها باشد و مورد پسند جوان ها نباشد. اما تلاشمان در محتوا و بازی ها بر این است هر فردی با هر رده سنی برنامه ما راببیند و بپذیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha