اورژانس مشهد به حدود ۱۴۶ هزار نفر امدادرسانی کرد

مشهد- ایرنا- رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۴۵ هزار و ۸۲۱ بیمار و مصدوم در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در پنج ماهه نخست امسال توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی این مرکز امدادرسانی شدند.

دکتر علی یزدانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد بیمار و مصدوم امدادرسانی شده ۲۷ هزار و ۱۳۴ مورد مربوط به حوادث ترافیکی و ۱۱۸هزار و ۶۸۷ نفر مربوط به حوادث غیرترافیکی است.

وی با بیان این که در این ماموریت‌ها ۱۲۶ مرگ در حوادث ترافیکی ثبت و گزارش شده است ادامه داد: در این ماموریت‌ها در مجموع ۹۱ هزار و سه بیمار و مصدوم به مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد منتقل شدند و ۵۴ هزار و ۸۱۸ بیمار و مصدوم دیگر توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی به صورت سرپایی در محل درمان شدند.

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این بازه زمانی، ۵۳۹ هزار و ۸۷۲ مورد تماس مردمی با اورژانس مشهد برقرار شد که ۲۶ هزار و ۴۸۳ مورد از این تماس‌ها مزاحمی، ۲۳۶ هزار و ۳۶۹ تماس نامرتبط، ۱۱۸ هزار و ۷۴۲ تماس مشاوره‌ای بوده و ۱۵۸ هزار و ۲۷۸ تماس نیز منجر به ماموریت شده است.

یزدانی افزود: ۱۴۸ هزار و ۹۹۸ ماموریت مربوط به حوادث ترافیکی و غیر ترافیکی در مناطق شهری و ۲۳ هزار و ۳۹۶ ماموریت در مناطق جاده ای انجام شده است.

مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۵ پایگاه عملیاتی شامل ۹۹ پایگاه شهری، ۶۶ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۱۸۲ دستگاه آمبولانس، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۲۳ دستگاه موتورلانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha