۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۳۷
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85601412
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۳۵۰ اثر به سوگواره ملی کودکان و نوجوانان حسینی در زنجان ارسال شد

زنجان ـ ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: ۳۵۰ اثر از ۱۱ استان به سوگواره ملی کودکان و نوجوانان حسینی در زنجان ارسال شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اصغر حاج علی اکبری روز پنجشنبه در آیین اختتامیه نخستین سوگواره ملی کودکان و نوجوانان حسینی، افزود: این سوگواره در دو بخش اصلی و ویژه با عنوان نماز و عفاف و حجاب در چهار رشته عکس، نقاشی، شعر و مداحی در دو گروه سنی ۶ تا ۱۰ سال و ۱۱ تا ۱۶ سال برگزار شد.

وی ادامه داد: استان زنجان به عنوان یک مرکز حسینی مشهور و معروف است و ما وظیفه خود می دانیم فرهنگ عاشورایی را به نسل جدید با شیوه های جذاب و نوین منتقل کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: این سوگواره با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور حسینی و با تاکید بر ارزش‌های خاندان عصمت و طهارت(ع)، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با پیام عاشورا، ایجاد فضای رقابتی سالم به منظور کشف و شناسایی استعدادهای برتر در بین کودکان و نوجوانان عاشورایی و تشویق کودکان و نوجوانان برای شناخت فرهنگ عاشورایی اجرا شد.

حاج علی اکبری با بیان اینکه یکی از بهترین ابزار در این خصوص، هنر و استفاده از زبان و بیان هنری است، اظهار داشت: شناسایی خلأها در کارهای فرهنگی موضوع مهمی است و امیدوراریم این چنین رویدادهایی را با شناسایی کاستی ها با کمترین نقص برگزار کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha