آیت الله کعبی: ائمه جماعات جوانان را به مطالعه بیانیه گام دوم انقلاب توصیه کنند

قم - ایرنا - نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ائمه جماعات، جوانان را به مطالعه بیانیه گام دوم انقلاب و تبیین آن برای نوجوانان، توصیه کنند.

به گزارش عصر پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، آیت الله عباس کعبی در دومین همایش ائمه جماعات مساجد استان قم در سال ۱۴۰۳ ، تبیین عظمت مسیر انقلاب اسلامی، افق و چشم انداز آینده و نقش پیشران جوانان در انقلاب اسلامی را به عنوان اهداف رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم عنوان کرد و تصریح کرد: ائمه جماعات بخشی را به تبیین بیانیه گام دوم اختصاص بدهند.

انقلاب اسلامی امیدهای زیادی را در دل مستضعفین عالم زنده کرد

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود ، گفت: انقلاب اسلامی امیدهای زیادی را در دل مستضعفین عالم زنده کرد. اکنون پس از گذشت حدود ۴۵ سال از پیروزی انقلاب، شرق کمونیست دیگر وجود ندارد – البته روسیه و چین هستند اما روسیه و چین اقتصادی نه ایدئولوژیک – و تنها غرب لیبرال باقی مانده است.

وی ادامه داد: امروز دو بلوک در جهان وجود دارد. یکی آمریکا و رژیم صهونیستی که نماد شیطنت، دشمنی با بشریت و نابودی انسانیت در جهان است و امروز خود ملت‌های آنان نیز امروز دارند این مسئله را درک می‌کنند – و بلوک دوم انقلاب اسلامی و ولایت اهل بیت است که خط اول آن محور مقاومت است.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: در حال حاضر در غرب، جاهلیت ترکیبیِ مسلح به تکنولوژی و سلاح‌های مخرب جهانی وجود دارد که نمونه‌ای از آن را در لبنان دیدید که وسایل ارتباطی را مسلح کردند و هزاران نفر را شهید و مجروح ساختند تا جایی که حتی دبیرکل سازمان ملل نیز گفت که این اقدام بر خلاف حقوق بشر است.

جنگ جهانی علیه خانواده

وی جنگ نرم را ویران‌گر تر از جنگ نظامی ارزیابی کرد و خاطرنشان ساخت: امروز در جنگ جهانی علیه خانواده دارند بنیان خانواده را در سطح جهان نابود می‌کنند و در ایران این مسئله پیچیدگی‌های بیشتری دارد.

کعبی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین طرح و برنامه امام راحل برای تحقق و عینیت بخشی به ولایت اهل بیت(ع) در گستره جهانی پرداخت و پیروزی انقلاب اسلامی، حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی و مبارزه با طواغیت را به عنوان سه راهبرد اساسی امام خمینی در این راستا بر شمرد.

وی تعیین آخرین جمعه از ماه مبارک به عنوان روز قدس را از راهبردهای امام خمینی(ره) برای معطوف سازی نگاه همه مسلمانان به مبارزه با اسرائیل و دشمنان اسلام دانست و افزود: پس از امام راحل، رهبر معظم انقلاب نیز کارهای بزرگی در تداوم اندیشه‌های امام راحل انجام داد که اولین آن تشکیل نیروی قدس بود که نتیجه آن محور مقاومت اسلامی است.

نایب رئیس جامعه مدرسین خاطر نشان کرد: پس از تشکیل محور مقاومت حزب الله لبنان توانست با الگوگیری از هشت سال دفاع مقدس جنوب لبنان را آزاد کند و مقاومت مسلح شد و مبارزه از سنگ به موشک تغییر یافت.

بدون ازاله طاغوت، ایمان در گستره جهانی محقق نخواهد شد

وی تصریح کرد: در این کارزار ما نباید بی‌تفاوت باشیم. تماشاچی بودن و بی تفاوت بودن دردی را دوا نمی‌کند. بدون ازاله طاغوت، ایمان در گستره اجتماعی و جهانی محقق نخواهد شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، جهاد فی سبیل الله و اخلاق نیکو را ابراز پیامبر در گسترش اسلام ارزیابی کرد و گفت: «أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» را باید توأمان داشته باشیم.

عمده مشکلات ما مسئله اقتصادی و معیشتی است

وی پیشبرد جبهه مقاومت را در گرو حفظ داخل عنوان کرد و اظهار داشت: عمده مشکلات ما مسئله اقتصادی و معیشتی است و خط مشی رهبری برای حل این مشکلات، اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد مردمی است. البته علاوه بر مسئله اقتصادی، بحث فرهنگ و توجه به مسجد، خانواده و مدرسه به عنوان سه نهاد پایه‌ایِ مردمی و فرهنگ ساز، ضروری است.

آیت الله کعبی: ائمه جماعات جوانان را به مطالعه بیانیه گام دوم انقلاب توصیه کنند

جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) نیز دراین همایش با تبریک ولادت پیامبر اکرم (ص) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس عنوان کرد: باتوجه به هجمه‌های فرهنگی که به جوانان و جامعه ما صورت گرفته، امید است بتوانیم در این ایام، روحیه ایثار و شهادت را تقویت کنیم.

سردار مهدی کبیری‌پور با اشاره به نقش روحانیت در دفاع مقدس گفت: یکی از نیازهای کنونی پرداختن به کارکردهای مهم روحانیت است که به این قضیه کمتر پرداخته شده است. روحانیت در ایام دفاع مقدس در دفاع از کشور پیشتاز این صحنه بودند و در جبهه‌های جنگ حضور پررنگی داشتند.

وی افزود: یکی از نقش‌های مهم روحانیت در جبهه، تقدس بخشی و مشروعیت بخشی به دفاع از کشور بود. این تبیین میان جبهه حق و باطل، باعث تقویت روحیه جوانان شده بود.

جانشین فرمانده سپاه قم اظهار داشت: یکی دیگر از کارکردهای مهم روحانیت که لازم است به آن پرداخته شود این است که روحانیت با حضور خود در جبهه‌های جنگ ثابت کرد که می‌توان ایمان را با عمل، و عمل را با بصیرت ترکیب و مخلوط کرد. خدمت روحانیت این بود که ترکیبی از ایمان و عمل و بصیرت ایجاد نمود.

وی خاطر نشان کرد: دیگر کارکرد مهم، بعد از دوران دفاع مقدس اتفاق افتاد و آن انتقال فرهنگ جبهه و جنگ، انتقال معنویت جبهه‌ها به جامعه بود. خیلی از افراد در جبهه‌ها که مثابه یک دانشگاه بود، موارد مهمی مانند اخلاق را در آنجا فراگرفتند که این نیز از برکات حضور روحانیت در جبهه‌ها بود.

کبیری پور ادامه داد: کارکرد دیگر روحانیون تبدیل فضای خشن جنگ به فرصتی برای انسان سازی و تربیت نیرو بود که روحانیت به خوبی آن را انجام داد.

وی اظهار داشت: حضور آن‌ها در جبهه‌ها باعث شد این مطلب ثابت شود که روحانیت تک بعدی نیست، و علاوه بر وظیفه اصلی خود یعنی طلبگی، در سنگرهای مختلفی همچون پشتیبانی و … نیز حضور فعال داشتند.

جانشین فرمانده سپاه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صحبت‌های رهبر معظم انقلاب مبنی بر قرار گرفتن دشمن در لبه پرتگاه، گفت: تجربه نشان داده است که دشمن هرموقع از ابزارهای جنگ سخت و نظامی عبور می‌کند و رو به ابزار جنگ فرهنگی و شناختی بیاورد، این نشان از قرار گرفتن دشمن در سراشیبی سقوط است.

وی افزود: امروز ما در یک جنگ ترکیبی هستیم. به این معنا که دشمن هرچه داشته به میدان آورده، از تحریم و جنگ فرهنگی و… و این‌ها همه نشانه‌های افول دشمن است.

کبیری‌پور عنوان کرد: جنگ شناختی که ما در میان آن هستیم یک جنگ چند بعدی است. هدف آنها از این جنگ تغییر باورها، واقعیت‌ها، تغییر ادراک‌ها نسبت به واقعیت و تغییر نگاه‌ها نسبت به دستاوردها است. آنها کاری می‌کنند قله، دره نشان داده شود. در این بخش مهم، یعنی در باورها و اعتقادات ما نیاز اساسی به حضور فعال روحانیت داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha