۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۳۴
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85602177
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه همدان: وحدت راهبرد اساسی در اسلام است

۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۳۴
کد خبر: 85602177
امام جمعه همدان: وحدت راهبرد اساسی در اسلام است

همدان-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان وحدت بین امت اسلام را ضروری برشمرد و گفت: طبق آیات و روایات وحدت بین مسلمانان یک راهبرد در جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در آیین سیاسی عبادی نماز جمعه شهر همدان با اشاره به اهمیت وحدت سیاسی در احادیث اظهار کرد: کنار گذاشتن تفرقه ها و اصلاح رابطه های اجتماعی و مذهبی طبق روایات از نمازها و روزه های مستحبی بالاتر است.

وی ادامه داد: وحدت و وفاق باید مبتنی بر مشترکات شکل بگیرد و بین ما و اهل تسنن مشترکات فراوانی وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: ۱۸ هزار نفر در جنگ صفین در کنار حضرت علی(ع) به شهادت رسیدند که اکثریت از اهل تسنن بودند و امروز در جامعه اسلامی باید به تعالیم امامانمان برگردیم.

آیت الله شعبانی موثقی افزود: هویت کشورهای اسلامی با اعتقادات آنها شکل می‌گیرد و قرآن و خدا مشترکات ما است و وفاق با کسانی که ولایت، قانون اساسی و هدفهای مقدس را قبول دارند امکان پذیر است.

وی ادامه داد: وفاق قاعده مند و ضابطه مند است که ضابطه آن ولایت و اهداف مقدس است.

امام جمعه همدان گفت: در نظام اسلامی حتی اگر کسی قانون اساسی را قبول ندارد باید حقوق شهروندی او رعایت شود.

وی با طرح این سوال که هم اکنون مسوولیت‌های جامعه اسلامی را به چه کسانی باید داد افزود: در نظام تعلیم و تربیت کسانی باید استاد و معلم شوند که معتقد به ارزش‌های اسلام و نظام هستند زیرا دستگاه تعلیم و تربیت منابع انسانی ما را تامین می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: اگر مسوولان و اساتید متعهد به نظام اسلامی نباشند جامعه دچار استحاله فرهنگی ریشه دار می‌شود و برهمین اساس نظام تعلیم نباید به دست افراد غیر متعهد بیفتد.

لزوم توجه به تامین و رسیدگی امور فرهنگیان

آیت الله شعبانی موثقی با تاکید بر ضرورت توجه به تامین و رسیدگی امور فرهنگیان افزود: کیفیت آموزش‌ها در مدارس دولتی توجه و نظارت شود.

وی اظهار کرد: چند نفر در استان از نفرات برتر کنکور از مدارس دولتی بودند؟ ما امروز به تقویت مدارس دولتی نیاز داریم و تامین معلم، سخت افزارها و کیفیت آموزش نیز باید نظارت شود و نیز خروجی مدارس دولتی موفقیت آمیز باشد.

جنایت رژیم صهیونیستی با خباثت گره خورده است

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: جنایت‌ها در رژیمی که بنای توسعه درگیری دارد با خباثت ها گره خورده است و به سمتی می‌رویم که جنایت‌ها پیچیده تر می شود لذا توجه به تولیدات داخلی کشور باید در دستور کار قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha