امام جمعه تبریز: جنایات اخیر رژیم صهیونیستی نشانگر اضمحلال این رژیم است

تبریز - ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به لبنان و انفجار وسایل ارتباطی رزمندگان مقاومت، گفت: این جنایت‌ها نشانگر اضمحلال و به خط پایان رسیدن این رژیم است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین «احمد مطهری اصل» در خطبه های این هفته نماز جمعه تبریز افزود: صهیونیست ها چنان ذلیل و پست شده اند که نمی توانند رودروی حزب الله لبنان، یمن و عراق بایستند بنابراین در وسایل ارتباطی آنان مواد منفجره کار گذاشته اند.

وی با بیان اینکه این رژیم به خط پایان رسیده است، اظهار کرد: به زودی شاهد اضمحلال این رژیم خواهیم شد.

امت واحد در سایه وحدت اسلامی محقق می شود

امام جمعه تبریز با اشاره به نامگذاری ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول به نام هفته وحدت، گفت: رهبر معظم انقلاب در جلسه اخیر با علمای اهل سنت، هفته وحدت را نشانه هویت اسلامی دانستند و این به معنی این است که همه ما یک امت هستیم که مرزها، سرزمین ها و کشورهای مختلف اسلامی داریم.

حجت الاسلام مطهری اصل، با تاکید بر اینکه این مرزها روی کاغذ هستند، ادامه داد: همه کسانی که به پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت (ع) علاقه مندند و در مسیر اطاعت از آنان گام برمی دارند، امت واحده و امت اسلامی هستند و این امت در سایه وحدت اسلامی به دست می آید.

وی یادآور شد: مذاهب مختلف، شیعه و سنی همه باید در کنار هم با حفظ مشترکات دینی و یدواحده در مقابل دشمن باشند.

تبیین اهداف دفاع مقدس ضروری است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به هفته دفاع مقدس با بیان اینکه چرا به دوران جنگ با صدام دفاع از کشور و مرزها گفته نمی شود بلکه دفاع مقدس گفته می شود، گفت: در این جنگ صدام ملعون به کمک آمریکا و متحدانش فقط به دنبال تصرف برخی استان ها یا جزایر کشور ما نبود بلکه هدفش سقوط حکومت نوپای انقلاب اسلامی بود.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری اصل، افزود: در آن هشت سال جنگ تحمیلی، جوانان ایرانی از اسلام و ارزش های آن، نظام جمهوری اسلامی، حجاب و عفاف، قرآن، نماز، روزه و حج دفاع کردند.

وی با تاکید بر اینکه در این هفته باید اهداف و ارزش های دفاع مقدس به جوانان و نسل جدید تبیین شود، اظهار کرد: اگر صدام به کشور ما تسلط پیدا می کرد دیگر چیزی به عنوان کشورهای منطقه مطرح نبود و رژیم صهیونیستی به واسطه شکست جمهوری اسلامی بر منطقه مسلط می شد.

امام جمعه تبریز گفت: خاک و سرزمین نیز از ارزش برخوردار است اما به بهای خون شهدا نیست ولی جوانان ما جان خود را فدای اسلام کردند .

حجت الاسلام مطهری اصل، ادامه داد: به همین علت، آن دوران به دفاع مقدس شهرت یافت چراکه جنگ آنان با رژیم صدام همانند جنگی بود که انبیا انجام دادند بنابراین شهدا، جانبازان و آزادگان دفاع مقدس ارزشمند هستند و خانواده های شهدا و بازماندگان دوران دفاع مقدس که هم اکنون در حال خدمتند، سرافراز هستند.

وی یادآور شد: در زمان کنونی نیز همین دفاع مقدس ادامه دارد و جوانان منطقه برای خاک غزه، فلسطین، یمن و لبنان نمی جنگند بلکه برای حفظ اسلام، آزادی بیت المقدس و فلسطین و نابودی غده سرطانی از روی زمین می جنگند.

فرماندهان نیروهای مسلح به مشکلات سربازان وظیفه رسیدگی و آن ها را رفع کنند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه یکی از روزهای هفته دفاع مقدس، سرباز نامگذاری شده است، گفت: با وجود اینکه همه نیروهای مسلح سرباز امام زمان (عج) و رهبر معظم انقلاب هستند ولی عمده کارهای سخت نیروهای مسلح به عهده سربازان وظیفه است.

حجت الاسلام مطهری اصل، با اشاره به اینکه فراگیری آموزش های نظامی سخت و دادن نگهبانی بر عهده سربازان وظیفه است، افزود: فرماندهان نیروهای مسلح باید این جوانان را مومن، انقلابی و متخصص بار بیاورند و به مشکلات آنان رسیدگی و رفع کنند چراکه سربازان وظیفه در زمان جنگ اسلحه به دست گرفته و در مقابل دشمن می ایستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha