۳۱ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۳۶
کد خبرنگار: 2220
کد خبر: 85602582
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رژه حماسی نیروهای مسلح با شعار «در راه قله ایم» در اهواز برگزار شد

اهواز - ایرنا - همزمان با آغاز نخستین روز از هفته دفاع مقدس در سراسر کشور ، یگان های نیروهای مسلح خوزستان در اهواز روز شنبه با برپایی رژه حماسی، اقتدار و توان رزمی خود را به نمایش گذاشتند.

به گزارش ایرنا ، رژه حماسی و نمایش اقتدار نیروهای مسلح استان خوزستان به مناسبت ۳۱ شهریورماه و آغاز هفته دفاع مقدس، روز شنبه با حضور جمعی روحانیون ، علما، مسئولان و فرماندهان نیروهای مسلح در استان در منطقه کیانشهر اهواز برگزار شد.

در این مراسم امیر سرتیپ قربانی معاون هماهنگ کننده ارتش و سردار محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان مهمان ویژه حضور داشتند.

در این مراسم یگان‌های موتوری و پیاده نظام نیروهای مسلح و بسیج از مقابل جایگاه ویژه با سبک‌های مختلف کلاسیک و حماسی رژه رفتند.

همچنین در این آیین نظامی، گروه های نمونه رزمی و پرچم، یگان های بسیج و گردان های مختلف سپاه، ارتش، فراجا و یگان های موتوری و خودرویی از مقابل جایگاه عبور کرده و اقتدار خود را به نمایش گذاشتند.

رزمایش ۳۱ شهریور با حضور مقامات و فرماندهان نظامی، انتظامی و امنیتی ، استاندار، نماینده ولی فقیه در استان و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان و جمعی از مسئولان استانی و محلی در اهواز، برگزار شد.

در طول هفته دفاع مقدس بیش از ۴ ویژه برنامه در سراسر خوزستان برگزار می‌شود که از جمله آنها برگزاری یادواره شهدای حادثه تروریستی ۳۱ شهریورماه سال ۱۳۹۷ در اهواز است.

دیدار با خانواده های شهدا، جانبازان و پیشکسوتان دفاع مقدس، غبار روبی مزار شهدا و همایش های فرهنگی از جمله برنامه های مهم این هفته در استان است.

هفته دفاع مقدس ۱۴۰۳ از شنبه ۳۱ شهریور به مدت ۷ روز با شعار «در راه قله ایم» و نامگذاری روزها با محوریت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آغاز می‌شود.

عناوین روز شمار هفته دفاع مقدس در سال ۱۴۰۳ با شعار محوری « در راه فتح قله ایم» به شرح ذیل اعلام شده است:

روز شنبه ۳۱ شهریور با عنوان روز پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، وحدت ملی، معنویت، محورفعالیت ها در این روز، تجلیل از پیشکسوتان افتخارآفرین دفاع مقدس و مقاومت، تبیین نقش ایمان، همبستگی و وحدت ملی آحاد جامعه در دفاع مقدس است، روز یکشنبه یکم مهرماه با عنوان روز جوانان، علم و دانش پژوهشی،

محور فعالیت ها در این روز حضور دانش آموزان، دانشجویان و طلاب در عرصه علم و دانش، تبیین نقش علم و فناوری در تقویت اقتدار ملی است.

همچنین روز دوشنبه دوم مهرماه با عنوان روز؛ زنان، خانواده،سلامت با محوریت بزرگداشت سلامت - تبیین نقش زنان و خانواده در دفاع مقدس است.

روز سه شنبه سوم مهرماه نیز با عنوان روز شهیدان، جانبازان، آزادگان، صلابت و فخرآفرینی با محور روز ایثار و تجلیل از خانواده های معزز شهدا و جانبازان و ایثارگران - دیدار از جانبازان و ایثارگران مشخص شده است.

روز چهارشنبه چهارم مهرماه نیز با عنوان روز دفاع همه جانبه، پشتیبانی مردمی و اصناف و سربازان با محوریت اهمیت به آموزش عمومی و پدافند غیرعامل، پرداختن به پشتیبانی و حمایت مردم و اصناف از جبهه ها در دوران دفاع مقدس، پاسداشت سربازان است.

روز پنجشنبه پنجم مهرماه نیز با عنوان روز ولایتمداری، بصیرت، دشمن شناسی و استکبارستیزی با محوریت تبیین نقش ولایت و رهبری در دفاع مقدس و حماسه شکست حصر آبادان - تبیین بصیرت جبهه مقاومت در برابر استکبار جهانی- عطرافشانی مزار شهدا است.

روز جمعه ۶مهرماه نیز با عنوان روز نیروهای مسلح، بسیجیان، جهادگران، روحانیت، عشایر، روستائیان و پیشمرگان کرد مسلمان با محوریت تبیین نقش نیروهای مسلح، بسیجیان، روحانیت، جهادگران، عشایر، روستائیان و پیشمرگان کرد مسلمان در دفاع مقدس - حضور در نمازهای جمعه - راهپیمایی خانوادگی است.

روز شنبه هفتم مهرماه نیز با عنوان روز فرماندهان، عزت مداران، حماسه آفرینان بامحوریت نکوداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس است.

گفتنی است در سال ۱۳۹۷ نیز در زمان برگزاری رژه نیروهای مسلح به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در چنین روزی، تروریست‌ها با حمله به محل رژه در اهواز ۲۴ نفر را شهید و بیش از ۶۰ را مجروح کردند که هر ساله مراسم گرامیداشت این شهدای گرانقدر در گلزار شهدای اهواز برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، ۳۱ شهریورماه سال ۱۳۵۹ ارتش متجاوز بعث عراق با عبور از مرزها به خاک میهن اسلامی حمله کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha