اخذ مجوز رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی دانشگاه بین‌المللی چابهار

چابهار - ایرنا - رئیس دانشگاه بین المللی چابهار گفت: دانشگاه بین‌المللی چابهار با افتخار از مهرماه جاری رشته پرطرفدار روانشناسی را در مقطع کارشناسی ارائه می‌دهد.

عبدالغفور بادپا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با انتخاب این رشته، دانشجویان به دنیای هیجان‌انگیزی قدم می‌گذارند چرا که در آن می‌توانند به اکتشاف اعماق روان انسان بپردازند و به عنوان یک روانشناس حرفه‌ای، تأثیر شگرفی بر زندگی دیگران بگذارند.

وی ادامه داد: بازار کار روانشناسی در ایران و جهان روز به روز گسترده‌تر می‌شود، با اخذ مدرک روانشناسی از دانشگاه بین‌المللی چابهار، فارغ التحصیلان می‌توانند در طیف وسیعی از مشاغل از جمله مشاوره، آموزش، پژوهش و درمان فعالیت کنند.

رییس دانشگاه بین المللی چابهار با اشاره به وجود کادر آموزشی مجرب، افزود: اساتید مجرب و با تجربه دانشگاه، دانش و مهارت‌های لازم را در اختیار دانشجو قرار می‌دهند تا به یک روانشناس حرفه‌ای تبدیل شوند.

وی گفت: امکانات آموزشی پیشرفته وجود دارد که از جمله آن دسترسی به کتابخانه، آزمایشگاه و سایر امکانات آموزشی مدرن، به دانشجویان کمک می‌کند تا در بهترین شرایط ممکن به تحصیل بپردازند.

بادپا با بیان اینکه دانشگاه بین‌المللی چابهار یکی از معدود دانشگاه‌هایی در شرق کشور است که در جذب دانشجویان بین‌المللی محدودیتی ندارد، تصریح کرد: دانشگاه‌ها به عنوان پیشران‌ اصلی توسعه، نقش لوکوموتیو پیشرفت را ایفا می‌کنند و دانشگاه بین‌المللی چابهار با بهره‌گیری از موقعیت قرارگیری خود در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور، می‌تواند به مرکزی برای تبادل دانش و نوآوری در حوزه اقیانوس، اقتصاد دریا و همچنین صنایع بزرگ مستقر در منطقه تبدیل شود.

وی گفت: این دانشگاه در یک سال اخیر موفقیت زیادی داشته بطوریکه شاهد پذیرش یک‌هزار و ۲۵۵ دانشجوی ایرانی و خارجی و توسعه زیرساخت‌ها برای برداشتن گام‌های بلند در مسیر پیشرفت و تحقق شعار سال بودیم.

اخذ مجوز رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی دانشگاه بین‌المللی چابهار

رییس دانشگاه بین المللی چابهار با اشاره به اینکه هم اینک حدود ۱۵۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه حال تحصیل هستند، افزود: همچنین مجوز دبیرستان دخترانه دانا و توانا اخذ شده که یکی از افتخارات مهم دولت برای توسعه علمی و آموزشی سواحل مَکُران است.

وی اظهار کرد: دبیرستان پسرانه دانا و توانا، سال ۱۳۹۶ تاسیس شده و هر سال ۲۳۰ دانش آموز پذیرش می‌کند و نقش مهمی در قبولی دانش آموزان در دانشگاه‌های مختلف کشور دارد.

بادپا با اشاره به اینکه این دانشگاه با صعود یک‌هزار و ۶۱۰ پله‌ای در رتبه بندی “وبو متریک۲۰۲۴” به جمع هشت هزار و ۶۲۰ دانشگاه برتر جهان پیوست، خاطرنشان کرد: طبق گزارش منتشر شده پایگاه رتبه‌بندی “وبـومـتریک”(Webometrics) در سال ۲۰۲۴، دانشگاه بین المللی چابهار موفق شد در رتبه بندی جهانی با صعود یک هزار و ۶۱۰ پله ای، از رتبه ۱۰ هزار و ۲۳۰ در سال ۲۰۲۲، به رتبه هشت هزار و ۶۲۰ در سال ۲۰۲۴ ارتقا یابد.

وی تحول و توسعه زیرساخت‌های فیزیکی به منظور رفاه حال دانشگاهیان، ایجاد رشته های جدید متناسب با نیاز جامعه و صنعت، ارتقای سطح تعاملات دانشگاه با صنعت و جامعه دانشگاه بین‌المللی چابهار با اتکا به ظرفیت‌های علمی و نیروی انسانی خود را از دیگر موارد و برنامه های مهم در سالجاری عنوان کرد و افزود: مصمم هستیم در مسیر تحقق شعار سال ۱۴۰۳ گام‌های موثری برداریم و نقشی فعال در توسعه و پیشرفت کشور ایفا کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha