زاکانی: با وجود کمبودها، وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت پایدار است

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار تهران با اشاره به تلاش‌های خوب انجام شده در حوزه حمل‌ ونقل عمومی پایتخت گفت: هر چند در حوزه تاکسیرانی و مترو دچار کمبود هستیم اما ناوگان پایداری داریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا زاکانی روز یکشنبه در جلسه ستاد استقبال از مهر افزود: با همه وجود از تلاش‌های دستگاه‌های عضو ستاد استقبال از مهر مه از حدود ۲ ماه پیش شروع شده تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه از یک عقب ماندگی تاریخی در حوزه حمل و نقل عمومی برخوردار هستیم، اظهار کرد: تهران حدود ۱۰ تا ۱۱ هزار اتوبوس نیاز دارد لذا اضافه شدن ۲ هزار دستگاه به ناوگان اتوبوسرانی پایتخت راضی کننده نیست.

شهردار تهران اضافه کرد: تا اواخر امسال سه هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس نو وارد ناوگان می‌شود و ۲۷ هزار دستگاه تاکسی نیز وارد چرخه خدمت رسانی درون شهری خواهد شد.

وی با بیان اینکه در پایش دوربین‌های کنترل ترافیک دیدیم ترافیک در تهران وجود دارد اما انسدادی در شهر مشاهده نمی‌شود، ادامه داد: این حاصل یک کار مهم جمعی و بسیار موفقیت آمیز است و اثر بخشی اعضای ستاد استقبال از مهر شهر تهران را می‌رساند.

زاکانی تاکید کرد: در حوزه نرم افزاری و استفاده از سیستم‌های نوین در حوزه مدیریت ترافیک اقداماتی در حال انجام است و در این حوزه نیز شهرداری تهران ورود کرده که ترافیک را کاهش دهد.

به گفته وی، تلاش داریم در ماه‌های آینده شرایطی رقم بخورد تا شهروندان کمتر از خودروهای شخصی استفاده کنند چرا که الان استفاده خودروهای شخصی در تهران حداکثری است اما در آینده نزدیک این معادله را بهم می‌زنیم تا شاهد کاهش ترافیک در پایتخت باشیم.

ضعف در ناوگان حمل و نقل عمومی زیبنده تهران نیست

شهردار تهران همچنین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مشکل اصلی در حوزه حمل و نقل و ترافیک ضعف در ناوگان حمل و نقل عمومی است، گفت: در تلاش هستیم این ضعف برطرف و شهروندان استقبال بیشتری از مترو، اتوبوس و تاکسی کنند.

وی افزود: ضعیف بودن ناوگان حمل و نقل عمومی برای کلانشهری همچون تهران اصلا زیبنده نیست به همین منظور ۲ هزار و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس نو به ناوگان اضافه کردیم.

زاکانی اظهار کرد: بر اساس اسناد بالادستی تهران باید ۱۱ هزار اتوبوس داشته باشد اما امروز تنها ۲ هزار و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس در مدار فعالیت می‌کند یا مطابق مصوبات شهر تهران نیاز به ۱۰۰ هزار تاکسی دارد با این وجود تلاش کردیم قریب به هشت درصد از تاکسی‌هایی که خارج از مدار خدمت رسانی بودند وارد ناوگان کنیم همچنین در حوزه مترو نیز نخستین رام واگن از چین  وارد کشور می‌شود.  

شهردار تهران ادامه داد: همچنین مطابق پیش‌ بینی‌های صورت گرفته ۲۷ هزار و ۶۵۰ تاکسی نیز تا پایان سال وارد ناوگان حمل و نقل عمومی تهران می‌شود و به میزان یک و نیم برابر اتوبوس های فعلی نیز بر ظرفیت حمل و نقلی تهران اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به اضافه شدن حدود ۴۰۰ دوربین به شبکه نظارتی شهری نیز گفت: مناقصه‌ای با شرکت‌های داخلی برای افزایش تعداد دوربین‌های شهر در حال برگزاری است که افزایش ناوگان و تشدید نظارت تصویری شهر وارد مرحله‌ای جدید از نظارت و کنترل خواهد شد.

زاکانی در خصوص رصد و پایش سرویس مدرسه گفت: سرویس مدارس به ۲ دسته رسمی و غیررسمی در شهر فعالیت می کنند اما از سال گذشته شهرداری مسئولیت ارائه خدمات به گروهی که در سامانه سپند ثبت نام کردند را به عهده گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ارائه خدمات سرویس مدرسه به چهار هزار نفر از کودکان استثنایی نیز انجام می‌شود گفت: طبق آیین‌نامه سرویس مدارس، شهرداری موظف است در این حوزه اقدام کند و ثبت‌نام‌ها از طریق سامانه سپند صورت گیرد اما با بررسی‌های انجام‌ شده مشخص شد که هماهنگی لازم در این خصوص بین شهرداری‌ها و مدارس انجام نگرفته بود بنابراین با تصویب دولت جدید مقرر شد که مدیران مدارس نیز در این موضوع دخیل باشند و این مصوبه ابلاغ شده و براین اساس هماهنگی‌های بین‌بخشی با مدیران مدارس در حال انجام است همچنین برای تأیید صحت رانندگان، بازه زمانی جدیدی تا آذرماه تعیین شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha