۱ مهر ۱۴۰۳، ۸:۵۲
کد خبرنگار: 996
کد خبر: 85603269
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز سال تحصیلی ۵۹ هزار دانش آموز بروجردی

۱ مهر ۱۴۰۳، ۸:۵۲
کد خبر: 85603269
آغاز سال تحصیلی ۵۹ هزار دانش آموز بروجردی

بروجرد - ایرنا - مدیرآموزش و پرورش بروجرد گفت: ۵۹ هزار دانش آموز این شهرستان در حدود ۴۲۰ واحد آموزشی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، نریمانی سبحانی نیا روز یکشنبه در آیین به صدا درآمدن زنگ آغاز سال تحصیلی در دبیرستان دخترانه فرزانگان بروجرد اظهار کرد: از این تعداد دانش آموز پنج هزار نفر پایه اول ابتدایی و حدود سه هزار و ۵۰۰ دانش آموز در مقطع پیش دبستانی را جشن گرفتند.
وی بیان کرد: ایجاد قرارگاه جهادی معلم، اجرای طرح شهید عجمیان یک و ۲ در مدارس، بهره برداری از چمن های مصنوعی در هفت مدرسه، احداث و بهسازی سرویس های بهداشتی در ۶۰ واحد آموزشی، جذب خیرین به منظور ساخت مدرسه در روستاهای طبریجان، طنجور و باده از جمله اقدامات انجام شده در سال جاری است.
مدیر آموزش و پرورش بروجرد افزود: بیش از ۹۰ نفر از دانش آموزان در دانشگاه فرهنگیان و کسب بیش از ۱۶ رتبه ۲ و سه رقمی در کنکور سراسری قبول شدند.

وی مهم ترین مشکل آموزش و پرورش شهرستان بروجرد در ۲ سال گذشته را کمبود نیروی انسانی بیان کرد و یاد آور شد: با پیگیری های صورت گرفته، موفق به جذب بیش از ۵۰۰ نیروی جدید در آموزش و پرورش بروجرد شده ایم.

امام جمعه بروجرد در این آیین اظهار کرد: تعلیم‌وتربیت در قرآن تأکید شده است، معلمان اخلاق اسلامی را در مدارس تدریس کنند.

حجت الاسلام سید علی حسینی با اشاره به اینکه جوانان و نوجوانان افسران فرهنگی برای انقلاب و نظام هستند، افزود: دانش‌آموزان سرمایه‌های کشور هستند، نباید از آنان غافل شد و والدین باید با مربیان مدارس رابطه نزدیک داشته باشند و نقاط ضعف و قوت دانش‌آموزان را بررسی کنند.

وی اضافه کرد: معلمان در تربیت و تعلیم اسلامی دانش‌آموزان غفلت نکنند و به دانش‌آموزان آگاهی و بصیرت بدهند.

حسینی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران شهدای بسیاری داده است باید حافظ خون شهدا باشیم با اشاره به حجاب و عفاف، تصریح کرد: حجاب در کشور ما یک قانون است در اکثر کشورهای جهان رعایت قانون الزامی است و رعایت قانون باعث نظم و انضباط می‌شود.

وی ادامه داد: حجاب سلاحی قوی برای مبارزه با جنگ ترکیبی و شناختی دشمنان است، دانش‌آموزان با ضرورت عفاف و حجاب آشنا شوند.

فرماندار بروجرد بیان کرد: با توجه به اینکه شهرستان دارای ظرفیت‌های زیادی بوده آشنایی دانش‌آموزان با ظرفیت‌های شهرستان یک امر ضروری است.

مسلم مرادی اضافه کرد: در همین شهرستان ظرفیت تولید انواع پارچه در نساجی، تولید خودرو و دارو وجود دارد که بخشی از این تولیدات صادر می‌شود و همه این‌ها از دستاوردهای مهمی است که باید به نسل جوان نشان داده شود.

وی ادامه داد: ایران اسلامی به برکت انقلاب در امنیت و آرامش با سر می‌برد، اقتدار ایران اسلامی باید برای دانش‌آموزان تبیین شود.

فرماندار بروجرد گفت: ایران اسلامی پناهگاه مظلومان جهان است، اقتدار ایران اسلامی باعث شده که دشمنان جرات تجاوز به این آب‌وخاک را نداشته باشند.

مرادی یادآور شد: اکنون دانش‌آموزان غزه از حضور در کلاس‌های درس محروم هستند و رژیم صهیونیستی با کشتار زنان و کودکان بی‌گناه غزه، فرصت آموختن علم را از دانش‌آموزان گرفته است.

وی گفت: تقارن هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس فرصت مناسبی برای آشنایی دانش‌آموزان با رشادت‌های رزمندگان اسلام در دروان دفاع مقدس است.

فرماندار بروجرد افزود: دانش‌آموزان باید با کسب علم و دانش در راستای پیشرفت روزافزون کشور قدم بردارند.

شهرستان بروجرد دارای بیش از ۴۲۰ واحد آموزشی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha