برندسازی و ثبت کباب سجاس از اهداف برگزاری جشنواره سرآشپزان بود

زنجان - ایرنا - رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خدابنده گفت: یکی از اهداف مهم برگزاری جشنواره سرآشپزان، کباب و گوشت سجاس، تلاش برای برندسازی کباب مخصوص این شهر و فراهم کردن زمینه برای ثبت آن به عنوان یک میراث ناملموس بود.

معصومه شیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کباب مخصوص سجاس که با نام «کباب ناب سجاس» درصدد برندسازی آن هستیم، سس و طعم مخصوص و متمایزی دارد و تلاش ما این است با ثبت آن، این غذای خوشمزه وارد لیست غذاهای رستوران ها در کشور شود.

وی با بیان اینکه شهر سجاس به داشتن آشپزهای ماهر و خبره، شهره است، اظهار داشت: امروز در هر نقطه کشور، اثری از هنرنمایی آشپزان سجاسی را می توان دید و از این ظرفیت می توان در معرفی « کباب ناب سجاس» بهره گرفت.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خدابنده با اشاره به اولین جشنواره سرآشپزان، گوشت و کباب سجاس، گفت: این جشنواره ۲۹ تا ۳۱ شهریور امسال با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر سجاس و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان برگزار شد.

شیری افزود: در این جشنواره ۴۰ غرفه عرضه محصولات محلی و صنایع دستی و تولیدات مشاغل خانگی، ۱۵ غرفه آشپزی و ۶ غرفه قصابان برپا شد.

وی اظهار داشت: در این جشنواره قصابان و سرآشپزان ممتاز بخش و شهر سجاس، فعالان بخش کشاورزی و استادکاران و صنعتگران صنایع دستی شرکت داشتند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خدابنده گفت: با توجه به اینکه حرفه بسیاری از اهالی سجاس در حوزه آشپزی و قصابی است برگزاری اولین جشنواره سرآشپزان، گوشت و کباب در این شهر برنامه ریزی شد.

شهر تاریخی سجاس در نزدیکی شهرستان خدابنده و در بخش سجاسرود استان زنجان واقع شده‌ است.

از دیدنی‌های این شهر مسجد سجاس بوده که متعلق به دوره سلجوقیان و اواخر قرن پنجم هجری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha