۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۱۶
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85603913
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۳۰ بیمار دیالیزی استان بوشهر نیازمند پیوند عضو هستند

بوشهر- ایرنا - رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان بوشهرگفت: در زمان حاضر ۵۳۰ بیمار کلیوی در این استان نیازمند دیالیز و پیوند عضو هستند.

به گزارش ایرنا شعیب عباسی در آئین جشن ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام صادق (ع) در بخش دیالیز بیمارستان تامین اجتماعی بوشهر اظهار کرد: هم اینک ۱۲ بخش دیالیز در استان بوشهر وجود دارد و شهرستان عسلویه فاقد این بخش است.

وی با اشاره به فرسوده بودن دستگاههای دیالیز در استان بوشهر افزود: وجود دستگاههای جدید دیالیز نیاز جدی بخش ها برای ارایه خدمات مطلوب به بیماران است.

عباسی ادامه داد :تنها مرجع رسمی پیوند کلیه در کشور و استان‌ها انجمن بیماران کلیوی است و همه امور پیوند توسط این انجمن پیگیری می شود.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان بوشهر گفت: باتوجه به محدود بودن حمایت های مالی انجمن از بیماران، مشارکت افراد خیر و نیک اندیش در این امر خداپسندانه ضروری است.

۵۳۰ بیمار دیالیزی استان بوشهر نیازمند پیوند عضو هستند

وی یادآور شد: باوجود اینکه موافقت اصولی راه اندازی بخش پیوند عضو دریافت شده است اما هنوز این بخش در استان بوشهر راه اندازی نشده است .

عباسی اضافه کرد: این امر باعث شده تا کار برداشت اهدای عضو ناشی از مرگ مغزی در بیمارستان های استان بوشهر توسط اعزام تیم های اهدا عضو از شیراز انجام شود.

محمد حسین زارع یکی از بیماران دیالیزی نیز در این آئین گفت: برگزاری این نوع جشن ها نقش مهمی در تقویت همه جانبه روحیه بیماران و خانواده های آنان دارد.

۵۳۰ بیمار دیالیزی استان بوشهر نیازمند پیوند عضو هستند

وی با قدردانی از همراهی و همکاری پرستاران و مسوولان بخش دیالیز بیمارستان سلمان فارسی بوشهر افزود: موسسه خیریه دار الاکرام استان بوشهر نیز گام های موثری در زمینه برگزاری برنامه های فرهنگی و اجتماعی و حمایت از نیازمندان داشته است.

اهدای تقدیرنامه و هدایا توسط موسسه خیریه دار الاکرام ، اجرای موسیقی و حافظ خوانی از جمله برنامه های این آئین بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha