۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۵۸
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85603938
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

شناسایی تغییر کاربری غیرمجاز ۷۳ هکتار زمین کشاورزی در لرستان

خرم آباد - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی لرستان گفت: ۷۳۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در ۷۳ هکتار اراضی کشاورزی استان از ابتدای سال تاکنون شناسایی شده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی لرستان، سرهنگ مسلم مویدی روز یکشنبه افزود: در این راستا برای متخلفان اخطار صادر شده و توقف عملیات صورت‌گرفته است.

وی بیان کرد: بیشترین تغییر کاربری‌های غیرمجاز ثبت شده در سامانه مربوط به شهرستان‌ خرم‌آباد با تعداد ۲۳۳ مورد بوده است.

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی لرستان ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی در دریافت گزارش‌ها و همچنین هماهنگی با نیروهای منابع طبیعی و انتظامی در واکنش سریع به متخلفان از ویژگی‌های بارز یگان حفاظت اراضی کشاورزی لرستان در برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز می باشد.

مویدی اظهار داشت: زیان خارج شدن اراضی مرغوب کشاورزی از چرخه تولید، به سهولت قابل جبران نیست بنابراین حفظ و حراست از اراضی، یک رسالت مهم و مستلزم بکارگیری امکانات موجود و تعامل با سایر دستگاه‌ها است.

وی گفت: گشت‌های یگان حفاظت امور اراضی در سطح استان فعال هستند و با حضور در راستای جلوگیری از تخریب زمین های کشاورزی و تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی با متخلفان برخورد قانونی می کنند.

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی لرستان افزود: از شهروندان انتظار می رود در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز از طریق سامانه ۱۳۱ و یا با مراجعه به نشانی https://cms.laoi.ir تخلف تغییر کاربری را ثبت و پیگیری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha