۱ مهر ۱۴۰۳، ۲۱:۰۴
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85604224
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نیکزاد: مجلس در رسیدگی به حادثه معدن طبس کوتاهی نخواهد کرد

بیرجند - ایرنا - نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در رسیدگی به حادثه معدن طبس کوتاهی نخواهد کرد و نتیجه کار به مردم گزارش خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی نیکزاد یکشنبه شب در نشست مدیریت بحران حادثه معدن طبس که با حضور وزرای کشور، صمت و تعاون کار و رفاه اجتماعی، رئیس جمعیت هلال احمر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد، اظهار کرد: این حادثه برای ما بسیار غمبار و سنگین است.

وی افزود: وزرای مربوطه و استاندار با همکاران و همه مسئولان در طبس جمع شدند و همه تلاش می‌کنند که این عزیزان را نجات دهیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ابعاد این موضوع از طرف مجلس شورای اسلامی از ابعاد نظارتی و از طرف دولت بررسی خواهد شد، بیان کرد: ما داغ بزرگی را دیدیم و سربازان عرصه اقتصادی و تعدادی از پدران شریف را از دست دادیم.

نیکزاد با تاکید براینکه در قبال این حادثه مسئولیت شرعی و قانونی و انسان و اخلاقی داریم، ادامه داد: قطعا با مسببان این حادثه و کوتاهی‌های صورت گرفته، برخورد خواهد شد.

وی بیان کرد: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به لحاظ اشراف خاصی که بر موضوع دارد، ابعاد حادثه را با کمک متولیان بررسی خواهد کرد.

نیکزاد افزود: در این کارگاه که ۴۸ نفر کار ایمنی را انجام می‌دهند، نباید این حادثه رخ می‌داد؛ ضمن اینکه معدن سه دهه سابقه فعالیت دارد و نباید چنین مصیبتی پیش می‌آمد.

وی با اشاره به اینکه آنچه که باعث شود که این اتفاقات در آیند تکرار نشود، انجام خواهیم داد، اظهار کرد: ما اینجا هستیم تا ابعاد حادثه بررسی شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی هم گفت: طبق شواهد موجود، تجمع گاز و انفجارها در شکل عادی در این نوع برداشت در معادن وجود دارد ولی ظاهرا این معدن حداقل‌های استانداردها و ایمنی را رعایت نکرده‌ است.

رضا علیزاده افزود: شاید یک زمان نیم ساعته طول کشیده تا گاز منوکسید کربن از بلوک c به بلوک b برسد ولی ساده ترین اطلاع رسانی هم نشده‌ است.

وی با تاکید بر اینکه ما به عنوان نمایندگان مجلس در کنار دولت موضوع را تا حصول نتیجه دنبال خواهیم کرد، بیان کرد: قرار نیست در اثر عدم رعایت حداقل استانداردها تعدادی از کارگران جان خود را از دست بدهند، این طور که ما برداشت می‌کنیم حداقل استانداردها هم در معدن رعایت نشده‌ است.

علیزاده ادامه داد: امیدوارم از این پس با افزایش سخت گیری‌ها در حوزه رعایت استانداردها و ایمنی شاهد اتفاقی نباشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha