۱ مهر ۱۴۰۳، ۲۱:۳۳
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85604264
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر تعاون: مستمری جانباختگان معدن طبس به فوریت برقرار می‌شود

بیرجند - ایرنا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مستمری جانباختگان معدن زغال‌سنگ طبس به فوریت برقرار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا احمد میدری یکشنبه شب در نشست مدیریت بحران حادثه معدن طبس که با حضور وزرای کشور و صمت، رئیس جمعیت هلال احمر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه معادن جزو پرحادثه‌ترین مکان‌هاست و ۲.۵ درصد حوادث ناشی از کار در معادن رخ می‌دهد اظهار کرد: در این مورد خواص تا جایی که ما بررسی کردیم تخلفی دیده نشده‌است.

وی افزود: این شرکت ۴۸ بازرس ایمنی کار داشته و ماه گذشته نیز بازرسین وزارت کار هم روند ایمنی را در معدن بررسی کردند، آنچه ما امروز بررسی کردیم، تخلفی صورت نگرفته و واقعا یک حادثه بوده‌است.

میدری اظهار کرد: معادن پرحادثه‌ترین مکان‌ها هستند، در پیشرفته‌ترین معادن دنیا نیز چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد.

وی با اشاره به وجود ۶ هزار معدن فعال در سطح کشور، بیان کرد: طبس عسلویه زغال سنگ کشور است، سالانه حدود ۷۵۰ میلیون دلار واردات زغال‌سنگ داریم و میزان تولیدات ما می‌تواند ده‌ها برابر تولید کنونی باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: اصلاح تکنولوژی و قیمت‌ها در دستورکار قرار خواهد گرفت تا بتوانیم مانند کشورهای دیگر ۶۰ درصد برق کشور را از زغال‌سنگ تولید کنیم.

میدری ادامه داد: امیدواریم بتوانیم از زغال‌سنگ استحصالی در اینجا یا مناطق دیگر نیروگاه‌های گازی یا سایر فرآوری‌ها را داشته باشیم.

وی اظهار کرد: یک دستگاه سنوگرافی قبل از چهلم جانباختگان این حادثه در اختیار شهرستان قرار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha